Relacja z kampanii profrekwencyjnej

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 14.06.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

Nasi uczniowie to fanatycy kampanii pro frekwencyjnej. Pół szkoły obwieszone  plakatami wyborczymi, najlepiej. Średnio codziennie ktoś czyta porozwieszane plakaty i zadaje nam pytanie: „jak to jest brać udział w wyborach, dobrze?”. W ponad stuletniej historii naszej szkoły młodzieżowe wybory przeprowadzone były już kilkakrotnie. Jak poszliśmy do Pani Dyrektor zapytać się o jakąś randomową rzecz, to Pani już wyciągnęła plakat wyborczy, bo wiedziała, że przyszliśmy robić wybory. Druga połowa szkoły jest wypełniona tylko ulotkami, bo naklejek nie dostaliśmy :c. Codziennie wszyscy chodzimy po klasach, żeby przypomnieć uczniom o symulacji wyborów, jakie przeprowadzamy. Byliśmy na tyle mądrzy, że nauczyliśmy się into Internety i zaczęliśmy robić kampanie na Facebook’u i Instagramie, żeby zaoszczędzić trochę czasu. Na różnych forach dyskutujemy o skuteczności kampanii i potrzebie wyborów. Jest to takie wciągające, że nasz opiekun nie nadąża z gotowaniem bigosu, żebyśmy coś zjedli. Na forum mamy już rangę influencer za zdobycie 250 punktów.

Przeprowadzenie kampanii

Przygotowanie także rozplanowaliśmy swój czas, tak, aby uczniowie dowiedzieli się o wyborach już miesiąc wcześniej, tak by każdy mógłby się przygotować do wyborów, które przeprowadziliśmy w I Liceum Ogólnokształcącym  im. Kazimierza Wielkiego w Łęczycy. Tak też się stało. Niestety, nie dostaliśmy naklejek, ale i tak potrafiliśmy poradzić sobie z zadaniami powierzonymi nam przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Innowacyjne metody przeprowadzania kampanii pro frekwencyjnej, których użyliśmy wraz z naszym opiekunem a także z pomocą Pani Dyrektor, którzy okazali nam niezwykłe wsparcie w każdym aspekcie, okazały się niezwykle skuteczne i poskutkowały w wysokim zainteresowaniu ze strony uczniów. Zwieńczeniem naszej kampanii pro frekwencyjnej było ostateczne przypomnienie na Facebooku i Instagramie o wyborach, tak żeby każdy uczeń pamiętał, by spełnić swój obywatelski obowiązek, jak również narodowy i żeby był dumny z bycia Polakiem. Pozytywnie zaskoczyła nas wysoka frekwencja, a wyzwaniem było równe wycięcie kart do głosowania, ponieważ naszej szkoły nie stać na gilotynę.

Lekcja o Parlamencie Europejskim

Lekcję o Parlamencie Europejskim przeprowadziliśmy tydzień przed wyborami, czyli 17 maja. Użyliśmy scenariusza nr 2, czyli „Czym zajmuje się Parlament Europejski”. Zrealizowaliśmy każdy z 4 podpunktów, rzetelnie tłumacząc czym jest Parlament i jakie są jego zadania. Lekcje przeprowadziliśmy razem z naszym opiekunem, który bardzo nam pomagał i wspierał. Lekcje były obowiązkowe dla wszystkich klas w naszej szkole, więc udział wzięło ok. 150 uczniów. Przeprowadzone lekcje wszystkim bardzo się spodobały, bo były zarazem przystępne dla każdego oraz pełne ważnej treści, więc na koniec zostaliśmy nagrodzeni oklaskami.

Rezultaty

Biorąc wszystko pod uwagę, mając na względzie wszystkie za i przeciw, w czasie przeprowadzania naszej kampanii pro frekwencyjnej dotarliśmy do wszystkich naszych uczniów, czyli 150 osób. Podsumowując nasze działania uważamy, że dobrze poszło nam przeprowadzanie kampanii profrekwencyjnej, rozwieszanie plakatów i ulotek, a także publikowanie informacji na Facebooku i Instagramie. To jednak nie wyczerpuje zagadnienia, azaliż uważamy, iż wybitnie wyszło nam także samo przeprowadzenie wyborów, organizacja lokalu wyborczego w naszej szkole oraz liczenie głosów.  Jednakże, są pewne rzeczy, które chcielibyśmy zmienić, albowiem nie wszyscy byli zmotywowani do oddania głosu, co miało swoje skutki w dość szybkim przeprowadzeniu akcji i frekwencji 66%. Zaprawdę w przyszłym roku powinniśmy poświęcić na to jeszcze więcej czasu, a wtedy Młodzieżowe Wybory do parlamentu europejskiego będą zaiste wybitne.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś