Kampania
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
1. Zaplanowaliśmy:
- akcję informacyjną w naszej wsi z wykorzystaniem materiałów przesłanych przez CEO,
- wykonanie filmiku propagującego wybory do parlamentu europejskiego i opublikowanie go w internecie,
- przeprowadzenie debaty szkolnej pt. „Czy decyzje Parlamentu Europejski ego mają wpływ na życie
młodych Polaków”.
Pierwsze 2 akcje skierowane były przede wszystkim do środowiska lokalnego, natomiast 3. działanie
do uczniów starszych klas oraz nauczycieli naszej szkoły. Uczniowie zdecydowali o wspólnej realizacji tych
zadań pod nadzorem nauczyciela, przy czym przy zadaniu 3. przewidziano pomoc grupy uczniów z kl. III
Gimnazjum. W działaniach wspierała nas przede wszystkim Dyrektor Szkoły oraz właściciele miejscowych
sklepów, którzy zgodzili się na rozpowszechnienie na witrynach tych sklepów materiałów informacyjnych.
Przeprowadzenie kampanii
Plakaty i inne materiały rozpowszechniliśmy w dniach od 20 do 21 maja. Zostały one umieszczone za zgodą właścicieli w 3 miejscowych sklepach oraz na przystankach autobusowych. Właściciele sklepów mówili, że popierają naszą akcje i chętnie zgadzali się nas wesprzeć. Film został opublikowany w internecie pod adresem https://www.youtube.com/watch?v=-xplV-q9pEk&feature=share w dniu 24 maja. Następnie uczestnicy przesyłali do niego link swoim znajomym na facebooku. Reakcje naszych znajomych na filmik były różne –
jedne pozytywne inne negatywne.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Debata uczniowska pt. „Czy decyzje Parlamentu Europejski ego mają wpływ na życie młodych Polaków” została w naszej szkole przeprowadzona 23 maja. Do debaty zaprosiliśmy grupę uczniów z kl. III Gimnazjum, chociaż włączali się również do niej uczniowie z innych klas oraz nauczyciele (zdjęcia w
załączniku). W naszych działaniach otrzymaliśmy wsparcie przede wszystkim ze strony Dyrektora szkoły, właścicieli lokalnych sklepów oraz uczniów z klasy VIII i III Gimnazjum. Pozytywnie zaskoczyła nas wiedza uczniów (podczas debaty uczniowskiej) na temat funkcjonowania UE oraz wsparcie udzielone przez właścicieli sklepów. Poważnym wyzwaniem okazały się problemy związane z wykonaniem filmu oraz umieszczeniem go na youtube.
Rezultaty
Uważamy, że udało nam się dotrzeć przede wszystkim do właścicieli i klientów sklepów w Rajbrocie, nauczycieli uczestniczących w debacie, oraz grupy znajomych, którzy obejrzeli nasz filmik. Myślimy, że również uczniowie poczuli potrzebę uczestniczenia w demokratycznych wyborach, czego efektem może być ich liczny udział w symulacji wyborów, które zorganizowaliśmy 24 maja. Wiemy też z relacji kilkorga z nich, ze przekonywali swoich bliskich do uczestniczenia w wyborach. Dobrze wyszła nam współpraca z właścicielami sklepów, debata oraz sam filmik. Problemem okazało się zdążanie z terminami wykonania zadań, co m.in. spowodowane zostało specyficznymi w tym roku szkolnym zmianami w organizacji pracy szkoły.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś