Kampania profrekwencyjna

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 02.06.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

Przygotowanie informacji na stronę szkoły - 1 członek zespołu.

Przygotowanie gazetki - uczennice z I C.

Przygotowanie ankiety dla mieszkańców - członkowie zespołu.

Przygotowanie informacji dla uczniów - członkowie zespołu.

Przygotowanie lekcji na temat Parlamentu Europejskiego według scenariusza - nauczyciel.

Zgłoszenie chęci udziału w "lekcji na 12 gwiazdek" - dyrektor szkoły.

Przeprowadzenie kampanii

Przygotowanie gazetki - 2 uczennice z I C. Dwie uczennice Ania i Patrycja przygotowały gazetkę informującą i zachęcającą do wyborów (umieszczona na tydzień przed wydarzeniem). Na korytarzach szkolnych rozwiesiliśmy plakaty przesłane na w ramach projektu.

Przygotowanie ankiety dla mieszkańców - 2 członkowie zespołu. Pytania dotyczyły zarówno wiedzy o PE (kadencja i funkcja) oraz tego czy będą głosować czy nie. Emilka i Seweryn przeprowadzili sondaż na jednej z ulic przy kolbuszowskim rynku.Odpowiedzi były zróżnicowane , ale większość ankietowanych deklarowała zamian udziału w wyborach, ale byli również tacy, którzy mówili, że nie wezmą udziału w głosowaniu bo nie.

Uczniowie byli pod opieką koordynatora.

Przygotowanie informacji dla uczniów - 2 członkowie zespołu.Dwie uczennice klasy I C dzień przed symulacją dotarły do każdej z klas szkolnych informując o wyborach i zachęcając do głosowania.

Przygotowanie informacji na stronę szkoły - 1 członek zespołu.Justyna przygotowała informację o symulacji i o udziale w projekcie - została ona umieszczona na stronie szkoły. Opracowaliśmy również ordynację wyborczą ,ale nie zdecydowaliśmy się na jej umieszczenie. Członkowie komisji szkolnej zostali z nią zapoznani i mieli w oparciu o nią odpowiadać na ewentualne pytania wyborców.

Przygotowanie lekcji na temat Parlamentu Europejskiego według scenariusza - nauczyciel. Zdecydowałam się na drugi scenariusz , nie udało mi się go całego zrealizować, uczniowie mieli okazję zweryfikować wiedzę o instytucjach unijnych, porównać strukturę i kompetencje Parlament RP i PE (zapisano na tablicy) oraz indywidualnie zdobyć informację o PE na bazie internetu z czego zrobiliśmy jeden wspólny graf/schemat.

Zgłoszenie chęci udziału w projekcie "Lekcja na 12 gwiazdek" - dyrektor szkoły.

Przedstawiciele Stowarzyszenia przeprowadzili zajęcia w grupie 30 uczniów (I C i II C) we wtorek przed wyborami.

Lekcja o Parlamencie Europejskim

Lekcje przeprowadził koordynator : to były 4 godziny lekcyjne przeprowadzone w klasach III A, III B, II A i II B.

Zajęcia w klasach trzecich odbyły się pod koniec kwietnia (60 uczniów), natomiast w drugich (50 uczniów) w tygodniu poprzedzającym wybory do PE.

Ponadto panie z Rzeszowa przeprowadziły dwugodzinne zajęcia w klasach I C i II C na temat korzyści wynikających z członkostwa w UE , wolontariatu, możliwości jakie UE daje młodzieży a także o zbliżających się wyborach i o tym , że warto głosować.

Rezultaty

Z całą pewnością dotarliśmy do całej społeczności szkolnej choć nie wszyscy głosowali (dwie klasy były wtedy na wyjeździe a część uczniów świadomie nie chciała głosować) - to jest ok. 200 uczniów plus 30 nauczycieli i pewno ok.30 mieszkańców Kolbuszowej i okolic.

Wiele osób zainteresowanych było wynikami. Miło było usłyszeć zadowolenie w głosie uczniów, którzy bardziej identyfikowali się z wynikami szkolnymi niż ogólnokrajowymi.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś