Kampania profrekwencyjna
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
Przygotowanie informacji na stronę szkoły - 1 członek zespołu.
Przygotowanie gazetki - uczennice z I C.
Przygotowanie ankiety dla mieszkańców - członkowie zespołu.
Przygotowanie informacji dla uczniów - członkowie zespołu.
Przygotowanie lekcji na temat Parlamentu Europejskiego według scenariusza - nauczyciel.
Zgłoszenie chęci udziału w "lekcji na 12 gwiazdek" - dyrektor szkoły.
Przeprowadzenie kampanii
Przygotowanie gazetki - 2 uczennice z I C. Dwie uczennice Ania i Patrycja przygotowały gazetkę informującą i zachęcającą do wyborów (umieszczona na tydzień przed wydarzeniem). Na korytarzach szkolnych rozwiesiliśmy plakaty przesłane na w ramach projektu.
Przygotowanie ankiety dla mieszkańców - 2 członkowie zespołu. Pytania dotyczyły zarówno wiedzy o PE (kadencja i funkcja) oraz tego czy będą głosować czy nie. Emilka i Seweryn przeprowadzili sondaż na jednej z ulic przy kolbuszowskim rynku.Odpowiedzi były zróżnicowane , ale większość ankietowanych deklarowała zamian udziału w wyborach, ale byli również tacy, którzy mówili, że nie wezmą udziału w głosowaniu bo nie.
Uczniowie byli pod opieką koordynatora.
Przygotowanie informacji dla uczniów - 2 członkowie zespołu.Dwie uczennice klasy I C dzień przed symulacją dotarły do każdej z klas szkolnych informując o wyborach i zachęcając do głosowania.
Przygotowanie informacji na stronę szkoły - 1 członek zespołu.Justyna przygotowała informację o symulacji i o udziale w projekcie - została ona umieszczona na stronie szkoły. Opracowaliśmy również ordynację wyborczą ,ale nie zdecydowaliśmy się na jej umieszczenie. Członkowie komisji szkolnej zostali z nią zapoznani i mieli w oparciu o nią odpowiadać na ewentualne pytania wyborców.
Przygotowanie lekcji na temat Parlamentu Europejskiego według scenariusza - nauczyciel. Zdecydowałam się na drugi scenariusz , nie udało mi się go całego zrealizować, uczniowie mieli okazję zweryfikować wiedzę o instytucjach unijnych, porównać strukturę i kompetencje Parlament RP i PE (zapisano na tablicy) oraz indywidualnie zdobyć informację o PE na bazie internetu z czego zrobiliśmy jeden wspólny graf/schemat.
Zgłoszenie chęci udziału w projekcie "Lekcja na 12 gwiazdek" - dyrektor szkoły.
Przedstawiciele Stowarzyszenia przeprowadzili zajęcia w grupie 30 uczniów (I C i II C) we wtorek przed wyborami.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcje przeprowadził koordynator : to były 4 godziny lekcyjne przeprowadzone w klasach III A, III B, II A i II B.
Zajęcia w klasach trzecich odbyły się pod koniec kwietnia (60 uczniów), natomiast w drugich (50 uczniów) w tygodniu poprzedzającym wybory do PE.
Ponadto panie z Rzeszowa przeprowadziły dwugodzinne zajęcia w klasach I C i II C na temat korzyści wynikających z członkostwa w UE , wolontariatu, możliwości jakie UE daje młodzieży a także o zbliżających się wyborach i o tym , że warto głosować.
Rezultaty
Z całą pewnością dotarliśmy do całej społeczności szkolnej choć nie wszyscy głosowali (dwie klasy były wtedy na wyjeździe a część uczniów świadomie nie chciała głosować) - to jest ok. 200 uczniów plus 30 nauczycieli i pewno ok.30 mieszkańców Kolbuszowej i okolic.
Wiele osób zainteresowanych było wynikami. Miło było usłyszeć zadowolenie w głosie uczniów, którzy bardziej identyfikowali się z wynikami szkolnymi niż ogólnokrajowymi.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś