Wybory, czas, start!
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
W czasie przygotowań kampanii zaplanowaliśmy szereg działań mających na celu zachęcić społeczność szkolną do udziału w prawyborach. Były to m.in. gazetka traktująca o wyborach parlamentarnych i sposobie głosowania, piosenka wraz z teledyskiem, ulotki i plakaty informacyjne, spoty promujące z "udziałem" różnych postaci historycznych, takich jak Lincoln czy król Władysław Jagiełło, promowanie wśród uczniów testu preferencji wyborczych, na stronie internetowej Latarnik Wyborczy, a także lekcje na temat Parlamentu Europejskiego w klasach licealnych i gimnazjum. Naszym największym projektem, była jednak akcja "Ja głosuję". Polegała ona na tym, że różnym postaciom w klasach naszej szkoły przypinaliśmy chmurki (dymki) z hasłem "Ja głosuję". W ten sposób one także "zachęcały" do głosowania. W akcję włączyli się też uczniowie i nauczyciele pozując z chmurkami. Nasze działania były skierowane do uczniów i nauczycieli. Zadaniami podzieliliśmy się po równo, tak, aby każdy wziął czynny udział w przygotowaniach do prawyborów. W przygotowaniu kampanii wspierali nas koledzy z innych klas i nauczyciele, poprzez przygotowanie plakatów i wystąpienie w spotach (uczniowie) oraz okazanie zrozumienia i wsparcia, udostępnienie sal, szkolnej rekwizytorni (nauczyciele).
Przeprowadzenie kampanii
Zaplanowane działania przeprowadzaliśmy w dniach od 10 do 22 maja. Realizowaliśmy je w naszej szkole, a także w domu, przygotowując materiały, opracowując kolejne punkty kampanii czy montując spoty. Reakcje adresatów kampanii były w większości pozytywne, nasze działania spodobały się społeczności szkolnej i uważamy, że pozytywnie zaskoczyliśmy zarówno naszych rówieśników jak i nauczycieli. Przy przeprowadzaniu kampanii współpracowaliśmy z kolegami z innych klas i nauczycielami, którzy pomogli nam poprzez przygotowanie plakatów i wystąpienie w spotach (uczniowie) oraz okazanie zrozumienia i wsparcia, udostępnienie sal, szkolnej rekwizytorni (nauczyciele). Pozytywnym zaskoczeniem był dla nas odbiór przez społeczność szkolną naszych działań. Uzyskaliśmy wiele wsparcia, większości bardzo podobało się to co przygotowaliśmy i dostaliśmy wiele pozytywnych opinii na temat kampanii. Wyzwaniem było dla nas natomiast przygotowanie całej kampanii w stosunkowo krótkim czasie, przy jednoczesnej dużej ilości pracy do wykonania i trudności z wprowadzeniem w życie niektórych naszych pomysłów.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcje o Parlamencie Europejskim przeprowadziliśmy w dniach między 9 a 17 maja, w klasach licealnych oraz gimnazjum. Uczniowie dowiedzieli się m.in. na czym polega działanie Parlamentu Europejskiego, jakie są jego kompetencje, kto w nim zasiada oraz od kiedy działa. Nasi koledzy i koleżanki podczas tej lekcji mieli także okazję dołożyć swoją cegiełkę w przygotowaniu kampanii, poprzez podsunięcie nam swoich pomysłów, dotyczących działań w czasie kampanii oraz wykonanie plakatów promujących udział w wyborach. Uczniowie podczas naszych lekcji zrobili także test preferencji wyborczych na stronie internetowej Latarnik Wyborczy. W lekcjach wzięło udział około 100 osób (4 klasy).
Rezultaty
Dzięki naszej działalności udało nam się dotrzeć do praktycznie całej społeczności szkolnej: uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły. Naszym zdaniem szczególnie dobrze wyszły: plakaty oraz ulotki, spoty z "udziałem" postaci historycznych, piosenka wraz z teledyskiem oraz akcja "Ja głosuję", w którą czynnie włączyli się uczniowie, nauczyciele i inni pracownicy szkoły. Pozytywnie oceniamy tez ogólny odbiór kampanii profrekwencyjnej oraz opinie o niej, które usłyszeliśmy ze strony społeczności szkolnej. Przy organizacji kolejnej kampanii chcielibyśmy zmienić organizację pracy, jej metody oraz wprowadzić nowe inicjatywy przy okazji przeprowadzania kampanii. Jednak przede wszystkim chcielibyśmy po raz kolejny pozytywnie zaskoczyć społeczność naszej szkoły i przygotować równie udane wybory!
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś