Sonda wśród uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 w Żurominie
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 w Żurominie. w ankiecie wzięło udział 15 uczniów z klas ósmych. ankieta składa się z trzech pytań dotyczących najbliższych wyborów do Europarlamentu.
Na pytanie pierwsze" Czy młodzież wzięłaby udział w wyborach, gdyby miała taka możliwość ? 13 respondentów odpowiedziało , że "TAK", 2 ankietowanych "NIE".
Na pytanie drugie " Czy wiedzą jakie są najbliższe wybory? " WSZYSCY jednogłośnie odpowiedzieli, że TAK ( wybory Europarlamentu)
Na pytanie trzecie" Cy wiedzą, kiedy wybory się odbędą ?" - !4 respondentów odpowiedziało, że "TAK" (26 maja ), 1 ankietowany " CHYBA TAK"
Przeprowadzenie kampanii
Cała kampanie przeprowadziliśmy w maju. Realizowaliśmy ja na terenie naszej szkoły przy użyciu tradycyjnych jak i nowoczesnych środków przekazu. Przeprowadziliśmy sondę wśród mieszkańców Żuromina. Kampanie kierowaliśmy do uczniów klas VI- VIIII, III gimnazjum. Mamy nadzieję, że nasz wysiłek włożony w kampanię przełoży się we frekwencję osób biorących udział w stymulacji wyborów. Wszystkie przeprowadzone działania zostały dobrze przyjęte przez naszych rówieśników ze szkoły, którzy zainteresowali się przedstawiona przez nas tematami. podczas przeprowadzenia kampanii współpracowaliśmy z dyrektorem i nauczycielami naszej szkoły oraz z władzami naszego miasta. Nic nie sprawiło nam trudności, ponieważ byliśmy doskonale przygotowani. W przygotowaniu bardzo pomogła nam nasza koordynatorka - nauczycielka, gdyż wszystkie nasze pomysły odnośnie kampanii zatwierdzała lub zmieniała, kiedy były nieodpowiednie, motywowała nas do działań.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcja o Parlamencie Europejskim zostały już przeprowadzone w klasach VI- VIII i III gimnazjum. Uczniowie również przygotowali własne prezentacje oraz projekty o tej tematyce, plakaty wyborcze, które zaprezentowali na forum szkoły. Ogólnie w lekcji uczniowie wykazywali ogromne zainteresowanie tym tematem oraz aktywnie w niej uczestniczyli. W przygotowaniu lekcji wzięliśmy udostępnione przez organizatorów scenariusze.
Rezultaty
Dzięki naszej akcji udało nam się uświadomić bardzo wielu uczestników z naszej szkoły i po za niej. Uczniowie naszej szkoły interesują się polityka i znają czym jest Parlament Europejski i jakby mieli możliwość głosowania, wzięliby w nim udział. Reasumując : W trakcie analizy ankiet uczniowie klas trzeciej gimnazjum, znają organy Unii Europejskiej: Parlament Europejski, Rada Unii Europejskiej, Rada Europejska, Komisja Europejska oraz prawa obywatela Unii Europejskiej: swoboda przebywania i osiedlania się we wszystkich krajach UE oraz przemieszczania się po całym terytorium unijnym, możliwość kandydowania i głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego w kraju zamieszkania, prawo do kierowania petycji do Parlamentu Europejskiego. Po przystąpieniu Rzeczypospolitej Polski do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r.: Polacy stali się obywatelami UE, co oznacza, że otrzymali dodatkowe uprawnieni. Ankietowani uważają, że Polska zyskała możliwości szybszego rozwoju, m. in. dzięki napływowi funduszy unijnych, wzrosło znaczenie Polski w Europie i na świeci. Polska stara się umacniać swoją pozycję w organizacji i bronić swoich interesów. Większość respondentów stwierdza, że jedną z korzyści wnikających z przystąpienia Polski do UE jest możliwość dotacji z funduszy unijnych. Dzięki funduszom unijnym w Polsce powstają nowe obiekty użyteczności publicznej( np. drogi) i pojawiają się nowoczesne technologie, powstało wiele ośrodków badawczych i laboratoriów, itp. Unia Europejska daje wiele możliwości młodym ludziom inicjatywach unijnych: międzynarodowe wymiany młodzieży, wolontariat europejski, inicjatywy młodzieżowe .
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś