SP 14 na rzecz wysokiej frekwencji w wyborach do PE!

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 27.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

Nasze działania zostały zaplanowane na lekcjach wiedzy o społeczeństwie wspólnie z nauczycielami. Pod ich czujnym okiem postanowiliśmy przygotować plakaty profrekwencyjne na rzecz wysokiej frekwencji w wyborach do PE. Uczniowie byli bardzo kreatywni i zaangażowani. Wykonali wiele plakatów, zachęcając mieszkańców Płocka do udziału w wyborach. Działania uczniów miały charakter neutralny politycznie.

Przeprowadzenie kampanii

Dnia 24 maja 2019 roku odbyła się kampania na rzecz wysokiej frekwencji w wyborach do PE. Wraz z naszymi nauczycielami wyszliśmy na ulice miasta. Każdy uczeń miał plakat, z hasłem wyborczym, ktory zachęcał mieszkańców do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Wszystkie plakaty były wykonane własnoręcznie przez uczniów. Ponadto miały charakter neutralny politycznie - nie wspierały żadnego z kandydatów ani komitetów wyborczych. Akcję skierowaliśmy do mieszkańców społeczności lokalnej. Nasze działania spotkały się z dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców Płocka. Podchodzili do nas, pytali co to za akcja. Wielu mieszkańców stwierdziło, że dobrze iż młodzież interesuje się bieżącymi sprawami kraju, gdyż świadczy to o ich odpowiedzialności obywatelskiej.

Lekcja o Parlamencie Europejskim

Nasi nauczyciele przeprowadzili kilka lekcji na temat Unii Europejskiej, instytucji unijnych i działania Parlamentu Europejskiego. Zajęcia o PE pozwoliły nam lepiej poznać jego strukturę, zadania i problemy, którymi zajmuje się na co dzień.

Rezultaty

Nasze działania, w ramach projektu "Młodzi głosują", kampanii na rzecz wysokiej frekwencji do PE, skierowaliśmy do społeczości lokalnej naszego miasta oraz młodszych koleżanek i kolegów w naszej szkolę. Uczniowie klas I -III nie brali bezpośredniego udziału w projekcie, jednakże ich zainteresowanie naszymi działaniami było ogromne. Duże znaczenia miały też lekcje o PE, dzięki którym lepiej poznaliśmy UE, rolę Polski i Polaków w UE i fundusze unijne.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś