Ankieta o Unii Europejskiej
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
W ramach kampanii profekwencyjnej zaplanowlaismy przeprowadzenie ankiety dotyczącej Polski w Unii Europejskiej oraz wyborów do Parlamentu Europejskiego. Cześć naszej grupy przygotowała ankietę,a druga część ją przeprowadziła. W przygotowaniu kampanii profekwencyjnej wspierała nas nasza nauczycielka wiedzy o społeczeństwie. Podpowiedziała nam jak mamy skonstruować ankietę i jak ją przeprowadzić. Ankieta była skierowana do nauczycieli, rodziców odbierających dzieci z klas 1,2,3 szkoły podsatwowej oraz uczniów.
Pytania:
1. Jak oceniasz skutki integracji Polski z Unią Europejską?
2. Czy według Pani /Pana integracja Polski z Unią Europejską przynosi Polsce więcej korzyści czy strat?
3. Czy jest Pani/Pan zwolennikiem integracji z Unią Europejską?
4. Komu Pani/Pana zdaniem integracja Polski z Unią Europejską przynosi więcej korzyści?
5. Czy Pan/Pani będzie brać udział w wyborach do Parlamentu Europejskiego?
6. Do jakiej instytucji europejskiej odbędą się wybory 26 maja 2019?
Przeprowadzenie kampanii
Ankietę przeprowadziliśmy 20 maja na przerwach. W ankiecie wzięło udział 20 osób. Wszystkie ankietowane osoby podeszły do niej pozytywnie, chętnie odpowiadały na pytania.
Wyniki ankiety:
1. Jak oceniasz skutki integracji Polski z UE?
a) są takie jak się spodziewałam 50%
b) lepsze niż się spodziewałam 45%
c) są gorsze niż się spodziewałam 0%
d) nie mam zdania 5%
2. Czy według Pani /Pana integracja Polski z UE przynosi Polsce więcej korzyści czy strat?
a) tyle sama strat, co korzyści 15%
b) więcej korzyści 85%
c) więcej strat 15%
d) nie mam zdania 0%
3. Czy jest Pani/Pan zwolennikiem integracji z UE?
a) zdecydowanie tak 50%
b) raczej tak 40%
c) raczej nie 0%
d) nie mam zdania 10%
4. Komu Pani/Pana zdaniem integracja Polski z UE przynosi więcej korzyści?
a) Polsce 50%
b) nikomu 10%
c) państwom, które były wcześniej członkami UE 10%
d) Polsce i państwom, które były już członkami UE 25%
e) nie mam zdania 5%
5. Czy Pan/Pani będzie brać udział w wyborach?
a) tak 100%
b) 0%
6. Do czego będą wybory 26 maja 2019?
a) Parlamentu Europejskiego 75%
b) Rady UE 20%
c) Rady Europejskiej 5%
Największym wyzwaniem było dla nas ułożenie pytań do ankiety. Pozytywnie zaskoczyła nas to, że dużo osób wykazało zainteresowanie wyborami do Parlamentu Europejskiego
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcję o Parlamencie Europejskim przeprowadziliśmy 23 maja w klasie ósmej. Wykorzystaliśmy scenariusz z strony Młodzi Głosują, „Czym zajmuje się Parlament Europejski".
Rezultaty
W czasie kampanii profrekwencyjnej udało nam się dotrzeć do wielu osób z naszej szkoły. Przypomnieliśmy, kiedy są wybory do Parlamentu Europejskiego, dlaczego warto głosować oraz czym jest Parlament Europejski. Przy organizacji następnej kampanii chcielibyśmy zrobić wystawę tematyczną oraz prezentację multimedialną.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś