Kampania profrekwencyjna
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
W ramach realizacji działań kampanii profrekwencyjnej zdecydowaliśmy w zespole o przygotowaniu ulotek, które zostały przekazane osobom dorosłym, uprawnionym do udziału w głosowaniu. Znalazły się w niej główne informacje dotyczące sposobu przeprowadzenia wyborów w Polsce, kompetencje Parlamentu Europejskiego oraz hasło zachęcające do udziału w głosowaniu.
Na holu szkoły zaprezentowaliśmy tablicę informacyjną, gdzie zamieściliśmy informacje o Parlamencie Europejskim (grupy polityczne, kompetencje PE) oraz hasła zachęcające do udziału w wyborach przygotowane przez młodzież naszej szkoły. Na tablicy znalazły się również plakaty przesłane nam przez organizatorów.
Pierwszy raz uczestniczymy w programie Młodzi głosują, dlatego chcieliśmy poszerzyć wiedzę uczniów o wyborach i zachęcić ich do udziału w młodzieżowym głosowaniu. W każdej klasie przedstawiliśmy główne cele programu. Opowiedzieliśmy o zaplanowanych działaniach i zachęciliśmy do uczestniczenia w szkolnych wyborach. Szczegółowo wyjaśniliśmy, w jaki sposób zostaną przeprowadzone.
Przeprowadzenie kampanii
Na holu pierwszego piętra naszej szkoły została zaprezentowana gazetka, na której zamieściliśmy hasła promujące udział w wyborach, plakaty przesłane przez CEO, informacje, dlaczego warto brać udział w wyborach oraz ogólne informacje dotyczące Parlamentu Europejskiego.
Przed lekcjami oraz podczas przerw międzylekcyjnych nasza grupa rozdawała ulotki osobom dorosłym, uprawnionym do głosowania, prezentując nasz program oraz gorąco zachęcając do udziału w wyborach.
.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Zajęcia zostały przeprowadzone przez uczniów klas ósmych naszego zespołu zadaniowego pod opieką koordynatora projektu. Temat: Czym zajmuje się Parlament Europejski? Scenariusz zajęć został odpowiednio zmodyfikowany do naszych potrzeb.
Na rozpoczęcie zajęć sprawdziliśmy wiedzę naszych kolegów na temat Unii Europejskiej i Parlamentu Euroepejskiego oraz korzyści wynikających dla Polski z członkostwa w zjednoczonej Europie. Dla uczniów klas ósmych, stawiane podczas zajęć pytania, nie sprawiały problemu. Tematyka Unii Europejskiej jest realizowana podczas lekcji wos-u i historii w klasie ósmej. Inaczej sytuacja przedstawiała się w klasach siódmych.
Nasi koledzy z zaciekawieniem słuchali wiadomości, które chcieliśmy im przekazać.Podczas zajęć korzystaliśmy z informacji zaprezentowanych na stronie Parlamentu Europejskiego oraz materiałów udostępnionych na stronie Młodzi głosują. Uważamy zajęcia za udane, które przyniosły korzyści nam i kolegom, którzy w nich uczestniczyli.
Podczas lekcji przedstawiliśmy również zaplanowane przez nas działania w ramach programu Młodzi Głosują oraz powody, dla ktorych warto uczestniczyć w głosowaniach. Jeszcze raz przedstawiliśmy Regulamin wyborów, instrukcję jak należy głosować i gdzie odbędą się wybory.Uczniowie okazywali wyraźne zainteresowanie nowymi wiadomościami, co było dla nas bardzo miłe.
Rezultaty
Kampanię profrekwencyjną w ramach projektu Młodzi Głosują 2019 możemy podsumować pozytywnie. Wszystkie założone wcześniej cele zostały zrealizowane, a nasz zespół zadaniowy jest zadowolony z uzyskanych rezultatów. Uczniowie klas starszych poszerzyli swoją wiedzę na temat Parlamentu Europejskiego oraz praw przysługujących obywatelom państwa demokratycznego. Młodzież naszej szkoły zdobyła również wiadomości i umiejętności z zakresu edukacji obywatelskiej.
Osoby dorosłe odwiedziły stronę Latarnika Wyborczego.
Przez cały projekt byliśmy bardzo zaangażowani w realizację podjętych działań, co przełożyło się na wyniki. Dotarliśmy z ulotkami oraz hasłami zachęcającymi do udziału w wyborach do dużej grupy dorosłych i mamy nadzieję, że nasze działania przyczyniły się również do ich uczestniczenia w głosowaniu.
Kolejnym pozytywnym efektem była integracja grupy, która zaowocowała zacieśnieniem przyjaźni między jej członkami.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś