Kampania profrekwencyjna

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 27.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

W ramach realizacji działań kampanii profrekwencyjnej zdecydowaliśmy w zespole o przygotowaniu ulotek, które zostały przekazane osobom dorosłym, uprawnionym do udziału w głosowaniu. Znalazły się w niej główne informacje dotyczące sposobu przeprowadzenia wyborów w Polsce, kompetencje Parlamentu Europejskiego oraz hasło zachęcające do udziału w głosowaniu.

Na holu szkoły zaprezentowaliśmy tablicę informacyjną, gdzie zamieściliśmy informacje o Parlamencie Europejskim (grupy polityczne, kompetencje PE) oraz hasła zachęcające do udziału w wyborach przygotowane przez młodzież naszej szkoły. Na tablicy znalazły się również plakaty przesłane nam przez organizatorów.

Pierwszy raz uczestniczymy w programie Młodzi głosują, dlatego chcieliśmy poszerzyć wiedzę uczniów o wyborach i zachęcić ich do udziału w młodzieżowym głosowaniu. W każdej klasie przedstawiliśmy główne cele programu. Opowiedzieliśmy o zaplanowanych działaniach i zachęciliśmy do uczestniczenia w szkolnych wyborach. Szczegółowo wyjaśniliśmy, w jaki sposób zostaną przeprowadzone.

Przeprowadzenie kampanii

Na holu pierwszego piętra naszej szkoły została zaprezentowana gazetka, na której zamieściliśmy hasła promujące udział w wyborach, plakaty przesłane przez CEO, informacje, dlaczego warto brać udział w wyborach oraz ogólne informacje dotyczące Parlamentu Europejskiego.

Przed lekcjami oraz podczas przerw międzylekcyjnych nasza grupa rozdawała ulotki osobom dorosłym, uprawnionym do głosowania, prezentując nasz program oraz gorąco zachęcając do udziału w wyborach.







.

Lekcja o Parlamencie Europejskim

Zajęcia zostały przeprowadzone przez uczniów klas ósmych naszego zespołu zadaniowego pod opieką koordynatora projektu. Temat: Czym zajmuje się Parlament Europejski? Scenariusz zajęć został odpowiednio zmodyfikowany do naszych potrzeb. 

Na rozpoczęcie zajęć sprawdziliśmy wiedzę naszych kolegów na temat Unii Europejskiej i Parlamentu Euroepejskiego oraz korzyści wynikających dla Polski z członkostwa w zjednoczonej Europie. Dla uczniów klas ósmych, stawiane podczas zajęć pytania, nie sprawiały problemu. Tematyka Unii Europejskiej jest realizowana podczas lekcji wos-u i historii w klasie ósmej. Inaczej sytuacja przedstawiała się w klasach siódmych.

Nasi koledzy z zaciekawieniem słuchali wiadomości, które chcieliśmy im przekazać.Podczas zajęć korzystaliśmy z informacji zaprezentowanych na stronie Parlamentu Europejskiego oraz materiałów udostępnionych na stronie Młodzi głosują. Uważamy zajęcia za udane, które przyniosły korzyści nam i kolegom, którzy w nich uczestniczyli.

Podczas lekcji przedstawiliśmy również zaplanowane przez nas działania w ramach programu Młodzi Głosują oraz powody, dla ktorych warto uczestniczyć w głosowaniach. Jeszcze raz przedstawiliśmy Regulamin wyborów, instrukcję jak należy głosować i gdzie odbędą się wybory.Uczniowie okazywali wyraźne zainteresowanie nowymi wiadomościami, co było dla nas bardzo miłe.


Rezultaty

Kampanię profrekwencyjną w ramach projektu Młodzi Głosują 2019 możemy podsumować pozytywnie. Wszystkie założone wcześniej cele zostały zrealizowane, a nasz zespół zadaniowy jest zadowolony z uzyskanych rezultatów. Uczniowie klas starszych poszerzyli swoją wiedzę na temat Parlamentu Europejskiego oraz praw przysługujących obywatelom państwa demokratycznego. Młodzież naszej szkoły zdobyła również wiadomości i umiejętności z zakresu edukacji obywatelskiej.

Osoby dorosłe odwiedziły stronę Latarnika Wyborczego.

 Przez cały projekt byliśmy bardzo zaangażowani w realizację podjętych działań, co przełożyło się na wyniki. Dotarliśmy z ulotkami oraz hasłami zachęcającymi do udziału w wyborach do dużej grupy dorosłych i mamy nadzieję, że nasze działania przyczyniły się również do ich uczestniczenia w głosowaniu.

Kolejnym pozytywnym efektem była integracja grupy, która zaowocowała zacieśnieniem przyjaźni między jej członkami.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś