Twój głos ma moc
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
Przeprowadziliśmy kampanię profrekwencyjną , która miała zachęcić do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Kampania była skierowana głównie do uczniów naszej szkoły,ich rodziców oraz mieszkańców Kępna. Część osób zajęła się rozwieszaniem plakatów, inni zachęcali napotkanych mieszkańców do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego, pozostali zachęcali młodzież naszej szkoły do udziału w wyborach "Młodzi Głosują". W naszych działaniach wspierali nas nauczyciele i dyrekcja szkoły.
Przeprowadzenie kampanii
Działania profrekwencyjne rozpoczęliśmy od szóstego maja. Realizowaliśmy je w szkole oraz na ulicach Kępna. Polegały one na akcji informacyjnej dotyczącej wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz zachęcającej do udziału w głosowaniu. Osoby do których dotarliśmy były bardzo zaskoczone taką formą działań, oraz naszą wiedzą na temat instytucji Unii Europejskiej. Zaskoczył nas fakt, iż większość naszych rozmówców niewiele wiedziała o Unii Europejskiej oraz ważności zbliżających się wyborów, były one im zupełnie obce. Pozytywnie zaskoczył nas to, iż ludzie chcieli z nami rozmawiać, dziwili się, że tak młodzi ludzie tak dużo wiedzą na temat struktur unijnych. Dużym wyzwaniem było przekonanie społeczności lokalnej, że ich głos ma znaczenie, że nie można obojętnie przejść obok wyborów i koniecznie oddać swój głos 26.05.2019 roku,
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcje o Parlamencie Europejskim przeprowadziliśmy 20 i 21 maja wśród uczniów klas pierwszych liceum oraz drugich klas technikum. Według scenariusz "Czym zajmuje się Parlament Europejski?"Wzięło w nich udział około 150 uczniów.
Rezultaty
Dotarliśmy do całej społeczności szkolnej, nauczycieli naszego Zespołu oraz mieszkańców naszego miasta. W sumie było to około 500 osób. Naszym zdaniem kampania profrekwencyjna wypadła bardzo dobrze. Rozwiesiliśmy mnóstwo plakatów, zachęciliśmy wiele osób do oddania swojego głosu. Przeprowadziliśmy symulację wyborów w naszej szkole niczym w prawdziwym lokalu wyborczym. W przyszłości chcielibyśmy dotrzeć do większej populacji, wprowadzić nowe formy aktywności oraz wydłużyć czas kamapanii przedwyborczej.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś