KAMPANIA PROFREKWENCYJNA
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
W ramach kampanii profrekwencyjnej przeprowadziliśmy następujące działania:
- Lekcje o Parlamencie Europejskim
- Konkurs na plakat lub hasło wyborcze zachęcające do udziału w wyborach do PE
- Opracowanie i analiza ankiet dotyczących wiedzy o PE
- Informowanie o Latarniku wyborczym i zachęcanie do rozwiązania testu, aby poznać swoje poglądy
- Zachęcanie dorosłych do udziału w wyborach poprzez rejestrację na stronie internetowej
- Wystrój holu głównego szkoły i korytarzy
Zadania skierowane były do uczniów i ich rodziców, pracowników szkoły oraz mieszkańców naszego osiedla. W przygotowaniu kampanii wspierali nas :koordynator projektu, uczniowie oraz n-le historii i wiedzy o społeczeństwie. Nasz zespól składał się ostatecznie z 17 osób. i podzielony został na 5 grup, z których każda odpowiedzialna była za wykonanie określonego zadania. Za przeprowadzenie ankiet odpowiadali wszyscy członkowie zespołu.
Przeprowadzenie kampanii
Zaplanowane działania realizowane były od 9-24 maja br. w szkole podczas lekcji historii i wiedzy o społeczeństwie, na spotkaniach naszego zespołu a także w domach rodzinnych uczniów oraz osiedlu , gdzie mieści się szkoła.
Lekcje o Pe przeprowadzili nauczyciele historii i wos-u a także uczniowie. W wykonanie plakatu zaangażowali się uczniowie klas 5-8 i 3 GIM. Ankiety opracowaliśmy wspólnie z koordynatorem projektu. Każdy członek zespołu ankietował rodziców, mieszkańców i pracowników szkoły. W sumie przeprowadziliśmy 100 ankiet sprawdzających podstawową wiedzę o PE.
Od początku akcji wzięliśmy się ostro do pracy. Nasze działania były różnorodne i przebiegały sprawnie. Spotkaliśmy się z życzliwym przyjęciem w środowisku szkolnym i na zewnątrz. W holu głównym szkoły przygotowaliśmy gazetkę o PE, wystawę plakatów oraz materiałów otrzymanych od CEO. Informacje o szkolnych wyborach zamieszczono na wszystkich korytarzach szkolnych.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcje o PE przeprowadzili nauczyciele wykorzystując: zaproponowane scenariusze z materiałów CEO, prezentacje multimedialne wykonane przez uczniów. Zajęcia odbywały się w klasach 5-8 , 3 gimnazjum od 10-23 maja i objęły około 400 uczniów.
Rezultaty
Orientacyjnie oceniamy, że dotarliśmy do ok. 600 osób . Wszystkie zaplanowane zadania udało się nam zrealizować. Zabrakło nam jednak czasu,żeby utrwalić nasze działania. Dotyczy to szczególne wiedzy o programach komitetów wyborczych.. Dla uczniów szkoły podstawowej, ale również gimnazjalistów są to zagadnienia dość trudne i na tym etapie rozwoju mało atrakcyjne. Tylko nieliczni uczniowie obserwują kampanię wyborczą w mass mediach i interesują się wyborami , dlatego przy organizacji kolejnych wyborów należy zwrócić na tę kwestię szczególną uwagę.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś