KAMPANIA PROFREKWENCYJNA

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 24.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

W ramach kampanii profrekwencyjnej  przeprowadziliśmy następujące działania:

  • Lekcje o Parlamencie Europejskim
  • Konkurs na plakat lub hasło wyborcze zachęcające do udziału w wyborach do PE
  • Opracowanie i analiza ankiet dotyczących wiedzy o PE
  • Informowanie o Latarniku wyborczym i zachęcanie do rozwiązania testu, aby poznać swoje poglądy
  • Zachęcanie dorosłych do udziału w wyborach poprzez rejestrację na stronie internetowej
  • Wystrój holu głównego szkoły i korytarzy

 

Zadania skierowane były do uczniów i ich rodziców, pracowników szkoły oraz mieszkańców naszego osiedla. W przygotowaniu kampanii wspierali nas :koordynator projektu, uczniowie oraz n-le historii i wiedzy o społeczeństwie. Nasz zespól składał się ostatecznie z 17 osób. i podzielony został na 5 grup, z których każda odpowiedzialna była za wykonanie określonego zadania. Za przeprowadzenie ankiet odpowiadali wszyscy członkowie zespołu.



Przeprowadzenie kampanii

Zaplanowane działania realizowane były od 9-24 maja br. w szkole podczas lekcji historii i wiedzy o społeczeństwie, na spotkaniach naszego zespołu a także w domach rodzinnych uczniów oraz osiedlu , gdzie mieści się szkoła.

Lekcje o Pe przeprowadzili nauczyciele historii i wos-u a także uczniowie. W wykonanie plakatu zaangażowali się uczniowie klas 5-8 i 3 GIM. Ankiety opracowaliśmy wspólnie z koordynatorem projektu. Każdy członek zespołu ankietował rodziców, mieszkańców i pracowników szkoły. W sumie przeprowadziliśmy 100 ankiet sprawdzających podstawową wiedzę o PE.

Od początku akcji wzięliśmy się ostro do pracy. Nasze działania były różnorodne i przebiegały sprawnie. Spotkaliśmy się z życzliwym przyjęciem w środowisku szkolnym i na zewnątrz. W holu głównym szkoły przygotowaliśmy gazetkę o PE, wystawę plakatów oraz materiałów otrzymanych od CEO. Informacje o szkolnych wyborach zamieszczono na wszystkich korytarzach szkolnych.


Lekcja o Parlamencie Europejskim

Lekcje o PE przeprowadzili nauczyciele wykorzystując: zaproponowane scenariusze z materiałów CEO, prezentacje multimedialne wykonane przez uczniów. Zajęcia odbywały się w klasach 5-8 , 3 gimnazjum od 10-23 maja i objęły około 400 uczniów.


Rezultaty

Orientacyjnie oceniamy, że dotarliśmy do ok. 600 osób . Wszystkie zaplanowane zadania udało się nam zrealizować. Zabrakło nam jednak czasu,żeby utrwalić nasze działania. Dotyczy to szczególne wiedzy  o programach komitetów wyborczych.. Dla uczniów szkoły podstawowej, ale również gimnazjalistów są to zagadnienia dość trudne i na tym etapie rozwoju mało atrakcyjne. Tylko nieliczni uczniowie obserwują kampanię wyborczą w mass mediach i interesują się wyborami , dlatego przy organizacji kolejnych wyborów należy zwrócić na tę kwestię szczególną uwagę.


Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś