Co wiemy o Unii Europejskiej ?
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawdź wiedzę o wyborach i Parlamencie Europejskim"
Przygotowania
Zadanie przeprowadziliśmy wspólnymi siłami pod opieką naszej koordynatorki nauczycielki historii i wiedzy o społeczeństwie.
Z uwagi na specyfikę naszej szkoły - szkoła podstawowa, trochę zmodyfikowaliśmy zadanie.
Sondaż przeprowadziliśmy dużo wcześniej podczas dwudniowego szkolenia w Katowicach. Wtedy poznaliśmy przyczyny, z powodu których Polacy w różnym wieku nie głosują.
W trakcie szkolenia wysłuchaliśmy bardzo pouczającego wykładu na ten temat. Zaopatrzeni w wiedzę przystąpiliśmy do działania w naszej szkole.
Postawiliśmy na edukację.
Przeprowadzenie sondażu
W szkole przeprowadziliśmy konkurs wiedzy o Unii Europejskiej. Podzieliliśmy go na kategorie klasy 4-6, 7-8 i 3 gimnazjum. 10 maja podczas długiej 30- minutowej przerwy reprezentanci klas (chłopiec i dziewczyna) wspólnie rozwiązywali test.
Test przygotowała nasza pani koordynator. Naszym zadaniem było przeprowadzenie konkursu, sprawdzenie go i ogłoszenie wyników. Uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy, które również przygotowaliśmy.
Konkurs poprzedzony był lekcjami o Unii Europejskiej i wyborach oraz pracą w zespołach klasowych. Każda klasa w ramach lekcji wychowawczej przygotowała klasową gazetkę dotyczącą Unii Europejskiej. Połączyliśmy dwie akcje edukacyjną i rywalizacji klas. W naszej szkole klasy przez cały rok szkolny rywalizują w akcji SUPER KLASA. Uczniowie są bardzo zaangażowani a przy okazji tej rywalizacji uczą się i rozwijają swoje umiejętności.
Zaskoczyło bardzo zaangażowanie naszych kolegów i koleżanek, bardzo poważnie podeszli do tematu i wykazali się dużą wiedzą.
Wyniki sondażu
Konkurs wypadł zadowalająco. Nauka przez zabawę to świetny sposób na zdobywanie wiadomości i umiejętności. Świadomy człowiek podejmuje mądre decyzje. Zwróciliśmy uwagę że uczniowie naszej szkoły urodzili się jako obywatele Unii Europejskiej. Oni nie znają innego świata. Muszą o nim wiedzieć jak najwięcej, to w końcu przyszli wyborcy. Muszą znać zasady obowiązujące w strukturach unijnych, muszą rozumieć znaczenie wyborów. Jeśli od najmłodszych lat będą edukowani, to jako dorośli ludzie naturalnie wezmą udział w wyborach, bo będą rozumieli ich znaczenie. Koordynator naszego projektu wspominała nam, że kiedy Polska przygotowywała się d wejścia do Unii, w szkołach był to ważny temat, odbywały się imprezy, konkursy. Jesteśmy zgodni, że należy do tego wrócić. W przyszłym roku nie będzie wyborów, ale możemy świętować DZIEN EUROPY.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś