,,Jesteśmy przyszłością Europy’'
-
WYRÓŻNIONA RELACJA
+ 15 pkt
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawdź wiedzę o wyborach i Parlamencie Europejskim"
Przygotowania
Turniej był adresowany dla uczniów od szóstej klasy wzwyż.
Przygotowaliśmy pytania dotyczące Parlamentu Europejskiego m.in. nawiązano do historii postania, funkcji ,składu i procedury ustawodawczej. Znalazły się też pytania o dokonania tej instytucji w trakcie upływającej kadencji ,zwracając uwagę na znaczenie poszczególnych osiągnięć na nasze codzienne życie. Znalazły się również zagadnienia związane z ordynacją wyborczą .Chcieliśmy ,aby koleżanki i koledzy mieli świadomość ,jak mogą glosować osoby niepełnosprawne i w podeszłym wieku ,które w świetle prawa mają zagwarantowane alternatywne rozwiązania. Także osoby wyjeżdżające również mogą glosować w innym miejscu po spełnieniu określonych wymagań. W ten sposób zwróciliśmy uwagę ,że każdy głos ma znaczenie i dla każdego przygotowane są różne formy i możliwości głosowania w zależności od zaistniałej sytuacji.
Przeprowadzenie turnieju/quizu
Wszyscy zainteresowani uczniowie dostali materiały przygotowujące do rozgrywki ,mieli czas na przygotowanie. Następnie wszyscy zaangażowani poznali zasady przydzielania punktów i przyznawania nagród. Zespół organizujący quiz przygotował zestaw trzech pytań, które uczestnik losował, udzielenie trzech błędnych odpowiedzi eliminowało z dalszej rywalizacji .Do materiałów dołączony był materiał ilustracyjny ,który wymagał rozpoznania poszczególnych obiektów ,symboli. Udział wzięło 15 uczniów.Dużym wyzwaniem był dla nas brak czasu,żeby jeszcze udoskonalić tę formę rywalizacji .
Wyniki turnieju/quizu
Z naszego punktu widzenia uważamy, że największym sukcesem była , forma prowadzenia quizu atrakcyjna dla uczniów sami zgłaszali się w dowolnej chwili wolnej od zajęć lekcyjnych. Nawet jeśli udzielili błędnych odpowiedzi mieli możliwość poznania prawidłowych ,w ten sposób uzupełniali luki w wiedzy. Ponadto zawartość przygotowanych materiałów pozwala dzielić się zamieszczoną wiedzą z rodzicami ,starszym rodzeństwem, znajomymi ,krewnymi. Wszyscy w szkole byli zachęcani do testowania latarnika wyborczego mamy nadzieję ,że z aplikacji skorzysta jak najwięcej osób. Jesteśmy dobrej myśli ,że nasz zespół stanął na wysokości zadania i przełoży się to na frekwencję w szkolnych wyborach a może trafiliśmy też za pomocą przekazu ustnego do pełnoletnich mieszkańców i zmobilizują się do odwiedzenia lokali wyborczych lada dzień.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś