Mam głos.
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
Zaplanowaliśmy i zrealizowaliśmy w celu zwiększenia frekwencji następujące działania. Wśród uczniów klas przeprowadziliśmy pogadankę na temat wartości każdego głosu i korzyści płynących w udziale w wyborach. Przedstawiliśmy prezentację dotyczącą Unii Europejskiej. Rozdaliśmy własnoręcznie zrobione ulotki, które zawierały treści dotyczące korzyści związane z głosowaniem. Zwieńczeniem działań było namalowanie na chodniku przed szkołą przez uczniów klas II, III i IV flagi unijnej oraz wykrzyczenie hasła: „Młodzi Głosują+”, które miało zachęcić starsze koleżanki i kolegów do udziału w wyborach. W działaniach wspieraliśmy się nawzajem. Opiekun obserwował nasze działania i wspierał pomysłami.
Przeprowadzenie kampanii
Zaplanowane działania zostały przez nas prowadzone począwszy od 6 maja. Kampania prowadzona była głównie wśród społeczności uczniowskiej. Szczególnie młodsze klasy reagowały entuzjastycznie i ciągle dopytywały o wybory. Społeczność szkolna (uczniowie klas V zrobili kapelusze z barwami Unii) i wyruszyli z nami do społeczności lokalnej, aby zachęcać do udziału w głosowaniu. Spotkaliśmy się ze zrozumieniem. Napotkani deklarowali udział w wyborach twierdząc, że jest to ich obowiązek. Współpracowaliśmy z opiekunem, dyrektorem szkoły, wychowawcą klasy V, władze gminy także udzielały nam wsparcia w działaniach. Wsparcie polegało na zakupie materiałów do ulotek, kredy do namalowania olbrzymiej flagi itd. Pozytywnie zaskoczyły nas dzieci z klasy V oraz reakcje społeczności Kikoła. Nie zdawaliśmy sobie sprawy, że akcja spotka się z tak pozytywnym przyjęciem.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Cykl lekcji zaczęliśmy od 6 maja, a zakończyliśmy 20 maja. Wykorzystaliśmy oba scenariusze: :Jak obywatele mogą wpływać na działanie Parlamentu Europejskiego” oraz „Czym zajmuje się Parlament Europejski”. Chcieliśmy zaopatrzyć koleżanki i kolegów w jak największy zasób wiedzy. Lekcje zostały poprowadzone w oddziałach gimnazjalnych, klasach VI,VII i VIII. Łącznie ok. 185 uczniów.
Rezultaty
Z naszymi działaniami staraliśmy się dotrzeć do jak największej liczby osób. Oprócz lekcji przeprowadziliśmy pogadanki z klasami II, III, IV i V – ok. 120 uczniów oraz społeczność lokalna podczas rozmów o Unii i potrzebie głosowania ok. 80 osób. Nie jesteśmy w stanie określić dokładnej liczby odbiorców naszych ulotek i ankiet, które rozsyłaliśmy znajomym na fb. Jesteśmy zadowoleni, że nasze działania spotkały się z przychylnością społeczności. Przy organizacji kolejnej kampanii planujemy zorganizować między innym krótkie przedstawienie.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś