Mam głos.

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 24.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

Zaplanowaliśmy i zrealizowaliśmy w celu zwiększenia frekwencji następujące działania. Wśród uczniów klas  przeprowadziliśmy pogadankę na temat wartości każdego głosu i korzyści płynących w udziale w wyborach. Przedstawiliśmy prezentację dotyczącą Unii Europejskiej. Rozdaliśmy własnoręcznie zrobione ulotki, które zawierały treści dotyczące korzyści związane z głosowaniem. Zwieńczeniem działań było namalowanie na chodniku przed szkołą przez uczniów klas II, III i IV flagi unijnej oraz wykrzyczenie hasła: „Młodzi Głosują+”, które miało zachęcić starsze koleżanki i kolegów do udziału w wyborach. W działaniach wspieraliśmy się nawzajem. Opiekun obserwował nasze działania i wspierał pomysłami.


Przeprowadzenie kampanii

Zaplanowane działania zostały przez nas prowadzone począwszy od 6 maja. Kampania prowadzona była głównie wśród społeczności uczniowskiej. Szczególnie młodsze klasy reagowały entuzjastycznie i ciągle dopytywały o wybory. Społeczność szkolna (uczniowie klas V zrobili kapelusze z barwami Unii) i wyruszyli z nami do społeczności lokalnej, aby zachęcać do udziału w głosowaniu. Spotkaliśmy się ze zrozumieniem. Napotkani deklarowali udział w wyborach twierdząc, że jest to ich obowiązek. Współpracowaliśmy z opiekunem, dyrektorem szkoły, wychowawcą klasy V, władze gminy także udzielały nam wsparcia w działaniach. Wsparcie polegało na zakupie materiałów do ulotek, kredy do namalowania olbrzymiej flagi itd. Pozytywnie zaskoczyły nas dzieci z klasy V oraz reakcje społeczności Kikoła. Nie zdawaliśmy sobie sprawy, że akcja spotka się z tak pozytywnym przyjęciem.


Lekcja o Parlamencie Europejskim

Cykl lekcji zaczęliśmy od 6 maja, a zakończyliśmy 20 maja. Wykorzystaliśmy oba scenariusze: :Jak obywatele mogą wpływać na działanie Parlamentu Europejskiego” oraz „Czym zajmuje się Parlament Europejski”. Chcieliśmy zaopatrzyć koleżanki i kolegów w jak największy zasób wiedzy. Lekcje zostały poprowadzone w oddziałach gimnazjalnych, klasach VI,VII i VIII. Łącznie ok. 185 uczniów.

Rezultaty

Z naszymi działaniami staraliśmy się dotrzeć do jak największej liczby osób. Oprócz lekcji przeprowadziliśmy pogadanki z klasami II, III, IV i V – ok. 120 uczniów oraz społeczność lokalna podczas rozmów o Unii i potrzebie głosowania ok. 80 osób. Nie jesteśmy w stanie określić dokładnej liczby odbiorców naszych ulotek i ankiet, które rozsyłaliśmy znajomym na fb. Jesteśmy zadowoleni, że nasze działania spotkały się z przychylnością społeczności. Przy organizacji kolejnej kampanii planujemy zorganizować między innym krótkie przedstawienie.


Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś