Sprawdź wiedzę o wyborach i Parlamencie Europejskim

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawdź wiedzę o wyborach i Parlamencie Europejskim"

Dodano: 24.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

Zespół wspólnie przygotował ankietę. W wyborze pytań wspomagała nas osoba, która miała doświadczenie w pełnieniu ról w komisjach wyborczych. Opowiedziała nam, jakie problemy zaobserwowała pracując w komisjach. Największym problemem jest niewiedza dotycząca ilości postawionych znaków, wyborcy stawiają jeden "krzyżyk" na każdej liście, lub wybierają po dwie , trzy osoby z różnych list, które znają i lubią.

Przeprowadzenie ankiety

Ankietę przeprowadziliśmy wśród 54  uczniów klas siódmych, ósmych i trzecich gimnazjum. Zadaliśmy sześć pytań.:

1. Kiedy odbędą się wybory do Europarlamentu?

2.W jakich godzinach odbywa się głosowanie?

3. Jaki „znak” należy postawić w kratce, żeby głos był ważny?

4. Ile „znaków” należy postawić na karcie, żeby głos był ważny?

5. Czy wybory do Europarlamentu mają wpływ na nasze życie?

6. Czy namówisz rodzinę żeby wzięła udział w wyborach do Europarlamentu.?

 Dwa pytania  dotyczyły problemu, który pojawiał się na naszym terenie, czyli poprawności głosowania. Pozostałe miały sprowokować do zainteresowania się tematem.

Wyniki ankiety

Wyniki ankiety:

1. 18,5% uczniów wie, kiedy odbędą się wybory do Europarlamentu.

2. 1,9% wie, w  jakich godzinach odbywa się głosowanie.

3. 77,8 wie, jaki „znak” należy postawić w kratce, żeby głos był ważny.

4. 70 ,4% wie, ile „znaków” należy postawić na karcie, żeby głos był ważny.

5. 83% uważa ,że wybory do europarlamentu mają wpływ na nasze życie.

6. 33,3% będzie namawiać rodzinę do głosowania, 5,6 % stwierdziło, że nie muszą , bo rodzice głosują,  9,2% jeszcze nie wie,  czy porozmawia z rodziną, 42,6% nie będzie namawiać, 7,4% stwierdziła, że to sprawa rodziców, a 1,9% stwierdziło, że namawianie jest zabronione.

Uczniowie nie interesują się wyborami i choć w szkole nabyli wiedzy, że  mają one ogromny wpływ na nasze życie, to nie mają  zamiaru angażować się w akcję profrekwencyjną.  Prawdopodobnie w rodzinach nie dyskutuje się z piętnastolatkami  i szesnastolatkami na takie tematy.  

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś