Relacja z kampanii profrekwencyjnej przeprowadzonej w dniu 13.05.2019 r. w II LO im. Heleny Malczewskiej w Zawierciu.

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 24.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

Zaplanowaliśmy stworzenie prezentacji, która miała na celu zachęcić społeczność naszej szkoły do wzięcia udziału w wyborach. Prezentacja zawierała informacje na temat tego, dlaczego warto głosować oraz jak to wpływa na przyszłość każdego z osobna. Pokazywała, jak głosowanie może oddziaływać na ustrój i życie w państwie. Kampania miała być skierowana do uczniów i uczennic naszej szkoły. Każdy z nas zajął się inną częścią kampanii. Pierwszą częścią było zebranie informacji na temat głosowania i tego, dlaczego warto brać w nim udział. Następnie przygotowaliśmy informacje dotyczące wpływu Unii Europejskiej na życie w naszym państwie i tego, co robi Europarlament dla naszego państwa. Zebraliśmy również przykłady z życia, dotyczące wpływu UE na Polskę. W przygotowaniu kampanii wsparły nas osoby pracujące w szkole - mogliśmy dzięki nim uzyskać dostęp do niezbędnego do przeprowadzenia kampanii sprzętu. Pomogła nam również Pani opiekująca się całym projektem, kierowała nas w tym co robiliśmy.

Przeprowadzenie kampanii

Kampanię zdecydowaliśmy się przeprowadzić u nas w szkole, na sali gimnastycznej (ze względu na rozmiar i dobrą akustykę tego pomieszczenia) 13 maja 2019 roku. Uczniowie zgromadzeni na sali gimnastycznej z ciekawością słuchali tego, co mieliśmy im do przekazania. Wielu z nich, po skończonej prezentacji zadawało pytania dotyczące wyborów i głosowania, a także Europarlamentu. Kampanie przeprowadziliśmy we współpracy z dyrekcją szkoły i nauczycielami. Pomogli nam, zabierając głos i wypowiadając się na istotne tematy. Podczas kampanii poruszyliśmy kwestie dotyczące naszej roli jako obywateli w państwie, udziału w wyborach, wpływu Parlamentu Europejskiego na nasze życie oraz zasad głosowania. Omówiliśmy również, dlaczego agitacja wyborcza jest zła i nie powinna mieć miejsca podczas głosowania. Zaskoczyło nas pozytywnie duże zainteresowanie sprawą ze strony odbiorców oraz ich ciekawość na temat wpływu UE na nasze życie. Wyzwaniem było natomiast połączenie wszystkich zagadnień, które chcieliśmy poruszyć, w jeden, sensowny pokaz.

Lekcja o Parlamencie Europejskim

Lekcję przeprowadziliśmy podczas kampanii profrekwencyjnej. Pokazaliśmy uczniom i uczennicom z naszej szkoły, że oddając głos w wyborach do Europarlamentu wpływają na swoje otoczenie. Poparliśmy nasze wypowiedzi zdjęciami i przykładami. Udział w wydarzeniu wzięła społeczność naszej szkoły, czyli mniej więcej 270 osób (nauczyciele + uczniowie).

Rezultaty

Z naszymi działaniami udało nam się dotrzeć do ponad 250 osób. Wiele uczniów i uczennic po zakończonej kampanii zadawało nam pytania, co naszym zdaniem jest sukcesem, gdyż oznacza to, że byli zaciekawieni prezentacją. Całość wyszła po naszej myśli, przygotowane przez nas informacje przekazaliśmy tak, jak chcieliśmy to zrobić. Przy kolejnej kampanii dodalibyśmy więcej przykładów ingerencji Parlamentu Europejskiego w nasze państwo oraz dodalibyśmy element podsumowujący kampanię, np. quiz.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś