Podsumowanie wyborów młodzieżowych
REALIZACJA ZADANIA: "Wybory młodzieżowe"
Przygotowania
Przygotowania do programu ,,Młodzi Głosują” rozpoczęliśmy po powrocie do szkoły po przedłużonej przerwie świątecznej. Na spotkaniu z koordynatorem programu w naszej szkole określiliśmy swoje działania ,,krok po kroku”. Ogromną pomocą były dla nas materiały ze strony Młodzi głosują. Powstało kilka zespołów: osoby odpowiedzialne za promocję programu - opracowały swa teksty informacyjne nt. działalności CEO, celu programu Młodzi Głosują, zasad wyborów (stworzyliśmy swoją instrukcję) , terminu (23 maj) , miejsca. Teksty te były rozpowszechniane wśród uczniów klas VI - VIII szkoły podstawowej oraz klas III gimnazjalnych. Jedna z grup przygotowała ścienną, gazetkę informacyjną skierowana do uczniów naszej szkoły, a inny zespół opracował ulotki zachęcające do udziału w głosowaniu osób dorosłych. Ulotki były rozprowadzane w różnym miejscach na terenie naszej miejscowości i gminy np. w instytucjach, sklepach, a nawet na spotkaniach religijnych tzw.,, Majówkach”. Przy wszystkich swoich działaniach podkreślaliśmy edukacyjny charakter akcji i dbaliśmy o zachowanie neutralności politycznej. Wybraliśmy członków komisji wyborczej, którzy podjęli swoje czynności zgodnie ze wskazówkami m. in. z przewodnika oraz listy kontrolnej. Nasze działania uzyskały zgodę i poparcie dyrektora szkoły – wybraliśmy osoby do kontaktów z Panią dyrektor. Po otrzymaniu zestawu materiałów promocyjnych do programu umieściliśmy je w widocznych miejscach w szkole. Dwa dni przed wyborami przygotowaliśmy całość dokumentacji: protokół wyborów, karty do głosowania i listy uprawnionych uczniów. Wszystko opieczętowaliśmy. Dzień przed wyborami troje uczniów z naszej grupy przygotowało lokal wyborczy. Umieścili w nim stół i krzesła dla komisji wyborczej, miejsce do głosowania (odpowiednio przedzielone stoliki, z ,,parawanami” aby umożliwić tajność głosowania) zabezpieczoną urnę oraz flagi - naszą narodową oraz unijną.
Podczas całości przygotowań pomocą służyła nam nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie – nasza koordynator, nauczyciel wspierający czyli kolejna pani od ,,wos –u” i historii oraz panie z biblioteki, które służyły pomocą przy kopiowaniu potrzebnych nam materiałów.
Przeprowadzenie wyborów
Dzień wyborów przebiegał sprawnie, komisja pilnowała porządku i zachowania zasad wyborów, w tym neutralności. Uczniowie z grupy projektowej pod nadzorem koordynatora projektu przygotowali lokal wyborczy, w którym mogli głosować uczniowie. Na przerwach i lekcjach nasi rówieśnicy mogli brać udział w głosowaniu. Ze względu na mały lokal wyborczy, chętni wchodzili po 2 osoby. W wyborach uczestniczyli uczniowie klas VI - VIII szkoły podstawowej i III klasy gimnazjum. Głosowanie było powszechne, tajne, bezpośrednie i poufne. Uczniowie wchodząc do lokalu musieli podpisać się na liście, po czym dostawali karty, gdzie mogli oddać swój głos. Następnie wrzucali kartę z oddanym głosem do urny wyborczej. Wiele osób podeszło z powagą do głosowania, wybory przebiegły bez zakłóceń. Wyzwaniem dla nas było dopilnowanie głosujących i by zachować ład i porządek podczas głosowania.
Wyniki wyborów
W naszej szkole uprawnionych do głosowania było 221 uczniów. Do wyborów przystąpiło 137. Głosów nieważnych nie oddano. Frekwencja wynosiła 62%. Na komitet nr 4 głosowało 44 uczniów, komitet nr 2 - 31 uczniów, komitet nr 1 - 24 uczniów, komitet nr 6 - 16 uczniów, komitet nr 3 - 11 uczniów, komitet nr 5 - 5 uczniów, a na komitety nr 7 i 8 po 3 uczniów. Nasza komisja zdecydowała, że nasze wyniki zostaną tajne do 27 maja 2019. Więc na razie nie ujawniamy ich.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś