Sprawozdanie z kampanii profrenfencyjnej
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
W celu zachęcenia uczniów naszej szkoły do wzięcia udziału w projekcie, postanowiliśmy przygotować plakaty promujące czynne głosowanie. Oprócz tego, zorganizowaliśmy lekcje o Parlamencie Europejskim, które miały na celu zapoznanie i przybliżenie młodzieży zadań i działalności Parlamentu Europejskiego. W naszej szkole w wydarzeniu brali udział uczniowie klas VI-VIII oraz IIIG. Za realizację plakatów odpowiadali w szczególności uczniowie klas VIII, natomiast za część informacyjno-edukacyjną były odpowiedzialne wcześniej wyznaczone do tego osoby z klas VIII i IIIG. We wszystkich działaniach przygotowawczych wspierała nas nasza opiekunka i nauczycielka wiedzy o społeczeństwie, Pani Małgorzata Jóźwiak. Nadzorowała, czy wszystkie nasze działania są przeprowadzane prawidłowo i zgodnie z zamierzeniami projektu.
Przeprowadzenie kampanii
Działania związane z akcją plakatową rozpoczęły się 13 maja. Od tego dnia uczniowie zaczęli przynosić przygotowane przez siebie prace. Dnia 17 maja w klasach VI-VIII i IIIG, podczas piątej, szóstej i siódmej godziny lekcyjnej zostały przeprowadzone lekcje edukujące o tematyce Parlamentu Europejskiego. Miały one miejsce w salach lekcyjnych. Osoby za to odpowiedzialne, wcześniej skonsultowały przygotowane materiały z opiekunką projektu. Uczniowie, do których lekcja została skierowana, reagowali zainteresowaniem. Pozytywnym zaskoczeniem był szeroki zakres wiedzy uczniów klas młodszych na temat Parlamentu Europejskiego i Unii Europejskiej. Często zadawali pytania i czynnie uczestniczyli w lekcji. Największe wyzwanie stanowiło przedstawienie wszystkich informacji w zrozumiały i ciekawy sposób.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcja została przeprowadzona 17 maja na piątej, szóstej i siódmej godzinie lekcyjnej. Podstawą scenariusza lekcji był temat: Czym zajmuje się Parlament Europejski, urozmaicony elementami własnymi. Podczas lekcji zarówno zadawaliśmy pytania na temat Unii Europejskiej, jak i inne odpowiadaliśmy. W szczególności rozmawialiśmy o zadaniach i uprawnieniach Parlamentu Europejskiego, o tym, jak ważne jest branie udziału w wyborach oraz instruowaliśmy uczniów, w jaki sposób poprawne wypełnić kartę do głosowania. W przeprowadzeniu lekcji brały udział 4 osoby pod opieką nauczycielki wiedzy o społeczeństwie.
Rezultaty
Dzięki akcji plakatowej i informacjom ustnym, udało nam się dotrzeć do wszystkich uczniów naszej szkoły. Największy wpływ mieliśmy jednak na osoby uczęszczające do klas VI-VIII i IIIG. Oprócz uczniów, naszym projektem zainteresowali się również nauczyciele, pozostali pracownicy szkoły oraz rodzice i osoby dorosłe z najbliższego otoczenia. Naszym zdaniem przeprowadzona lekcja o Parlamencie Europejskim, wypadła bardzo dobrze, ponieważ w rzetelny i sprawny sposób przekazaliśmy wszystkie najważniejsze informacje. Przy organizacji następnej kampanii chcielibyśmy dokładniej rozplanować przeprowadzanie kolejnych działań z nią związanych.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś