"Młodzi głosują" w Sokratesie

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 24.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

Po raz pierwszy przystąpiliśmy do programu "Młodzi głosują". Zaangażowany był zespół składający się z 7 osób z klas VII i VIII. Wszyscy poznaliśmy działanie struktur unijnych oraz rolę i skład Parlamentu Europejskiego. Ponadto przeczytaliśmy deklaracje programowe zarejestrowanych komitetów wyborczych, aby móc odpowiadać na pytania ciekawych uczniów o postulaty poszczególnych partii. Ostatecznie w związku z wielkim zainteresowaniem naszych kolegów i koleżanek, postanowiliśmy w obiektywny sposób zaprezentować program każdego z zarejestrowanych ogólnokrajowych komitetów wyborczych. Oczywiście w sposób pozbawiony jakiejkolwiek agitacji. W naszej kampanii profrekwencyjnej wspierali nas przyjaciele z naszych klas, rodzice oraz nasza pani od polskiego. Każdy z nas wziął na siebie po równo zadań. Scenariusz lekcji przeprowadził Cyprian ze wsparciem Zuzi, Hani, Aleksa i Olka.

Przeprowadzenie kampanii

Zaplanowane działania rozpoczęliśmy już w środę, gdzie Cyprian samodzielnie przeprowadził lekcję dla klasy VIII. Lekcja dotyczyła składu, metody wybierania i każdej z kompetencji Parlamentu Europejskiego. Wszyscy uczestnicy zajęć byli bardzo zaangażowani i przy okazji poznawania roli kontrolnej Parlamentu Europejskiego z chęcią dowiedzieli się również o pozostałych organach unijnych. Następnego dnia również zaczęliśmy od klasy VIII, ale w rozszerzonym składzie, gdzie zgodnie z planem przedstawiliśmy w całkowicie obiektywny sposób deklaracje programowe każdego z komitetów wyborczych. Potem przeszliśmy do klasy VI, gdzie uczyniliśmy to samo. Nasze prowadzenie lekcji zakończyliśmy w klasie VII. W każdej z klas rozgorzały dyskusje o roli Unii Europejskiej oraz tego, jak każdy z uczestników wyobraża sobie jej działanie i rolę w przyszłości Europy. Nasze działania zakończyliśmy w piątek, w który stworzyliśmy urnę wyborczą, przygotowaliśmy karty wyborcze oraz przeprowadziliśmy wybory.

Lekcja o Parlamencie Europejskim

Lekcje przeprowadzone zostały od środy, do czwartku i zakończone zostały głosowaniem w piątek.Wykorzystaliśmy scenariusz zajęć, który dotyczył roli, składu Parlamentu Europejskiego oraz polskich przedstawicieli w nim podczas trwania kadencji 2014-2019.Lekcje przeprowadziliśmy dla klas VI-VIII. Wzięło w nich udział 50 uczniów tychże klas. W przeprokadenwadzeniu lekcji pomogła nam nasza nauczycielka od j.polskiego.

Rezultaty

Rezultatem naszych działań jest rozpowszechnienie informacji na temat wagi wyborów europejskich, europarlamentarzystów reprezentujących obywateli Rzeczpospolitej Polskiej podczas VIII kadencji Parlamentu Europejskiego oraz działania struktur Unii Europejskiej. Nasi koledzy oraz nasze koleżanki przyswoili wiedzę na ten temat, jak i na temat każdego z komitetów mających listę w naszym okręgu.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś