Organizacja kampanii wyborczej
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
Aby zachęcić uczniów do głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego przygotowaliśmy prezentację o Unii Europejskiej dla każdej klasy w naszej szkole. Podzieliliśmy się na czteroosobowe grupy i każda miała inne zadanie do zrealizowania. Oto one:
Grupa pierwsza była odpowiedzialna za przeprowadzenie wywiadów z nauczycielami z naszej szkoły. W jej skład wchodzili: Jan Łapicz, Mikołaj Chełminiacki, Miłosz Kuczyński i Michał Łosiakowski.
Druga grupa zajmowała się przygotowaniem sondażu. Z tym poradzili sobie: Wiktoria Łasak, Michał Kwaśnik, Mateusz Róg i Jakub Kobylarz.
Trzecia grupa odpowiadała za przygotowania ankiet i zliczenie ich odpowiedzi. Do tej grupy należeli: Wiktoria Bartoszak, Jakub Barczak, Martyna Doligała i Paula Stronikowska.
Zgromadzeniem informacji do prezentacji zajęli się: Julia Podkowska, Miłosz Kuczyński, Michał Łosiakowski, Mikołaj Chełminiacki, Jakub Kobylarz, Jakub Barczak, Weronika Makowiecka oraz Jan Łapicz. Zmontowaniem prezentacji zajął się Jan Łapicz. Największym wsparciem w przygotowaniu kampanii profrekwencyjnej był dla nas Pan Janusz Bożko, nasz opiekun i kierownik działań. Rozdzielił wszystkie zadania i nadzorował ich wykonanie.
Przeprowadzenie kampanii
Realizacja wcześniejszych przygotowań trwała prężnie przez ostatni tydzień. Przeprowadzaliśmy zaplanowane akcje w budynku naszej szkoły oraz na ulicach miasta. Zazwyczaj reakcje osób biorących udział w ankietach, sondażu i wywiadach były bardzo pozytywne, a ludzie chętnie w tym uczestniczyli. Ogólną pomoc przez cały czas stanowił dla nas nasz opiekun Pan Janusz Bożko, aczkolwiek ze wszystkimi zadaniami, w większości radziliśmy sobie sami. Oprócz tego nauczyciele i ludzie spotkani na ulicy byli skorzy do współpracy i chętnie udzielali odpowiedzi, co nas bardzo pozytywnie zaskoczyło. Wyzwaniem było dla nas przeprowadzenie tak wielu wywiadów i sondażu, w tak krótkim czasie.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcje przeprowadzaliśmy przez cztery dni - poniedziałek, wtorek, środę i czwartek. Podczas tych lekcji opieraliśmy się o pokazywaną i przygotowaną przez nas prezentację. Przeprowadzaliśmy lekcje we dwójkach, każda miała przydzielone od 2 do 4 lekcji. Szczegółowe informacje, będą zamieszczone w załączniku "Terminy Prezentacji". Udział wzięły wszystkie klasy w naszej szkole, czyli większość uczniów.
Rezultaty
Udało nam się dotrzeć do uczniów w klasach 6-8 szkoły podstawowej i 3 gimnazjum. Według nas wszystkie z podejmowanych przez nas działań zostały zrealizowane we właściwy, skuteczny sposób, ponieważ wielu uczniów wzięło udział w wyborach. Przybliżyło to też wiedzę młodzieży o Unii Europejskiej i pozwoliło poznać strukturę Parlamentu Europejskiego. Uważamy, że wszystko poszło zgodnie z planem. W kampanii nic byśmy nie zmienili.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś