Zachęcanie do wyborów
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
- Przygotowaliśmy gazetkę dotyczącą wyborów do Parlamentu Europejskiego w holu głównym szkoły.
- Rozwiesiliśmy płakaty, które otrzymaliśmy od Centrum Edukacji Obywatelskiej.
- Zachęciliśmy uczniów naszej szkoły umieszczając informacje na stronie Facebooka szkoły o udziale w akcji "Młodzi głosują" i możliwości oddania głosów podczas szkolnych wyborów.
- Przekazaliśmy także informacje o głosowaniu każdej klasie, przekazując szkolne ogłoszenia.
- Działania były skierowane do wszystkich uczniów naszej szkoły.
- Jedne osoby zrobiły gazetkę inne ogłosiły w klasach informacje.
- Poprosiliśmy panią z języka polskiego, która jest administratorem Facebooka o umieszczenie informacji o szkolnych wyborach. Wspierała Nas nasza pani koordynatorka.
Przeprowadzenie kampanii
- Zaplanowane działania przeprowadziliśmy w dniach poprzedzających szkolne wybory do Parlamentu Europejskiego. Realizowaliśmy je w szkole.
- Odbyły się dwie lekcje dotyczące Parlamentu Europejskiego.
- Przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą wiedzy o Parlamencie Europejskim.
- Przygotowaliśmy gazetkę informacyjną dotyczącą projektu Młodzi głosują. Chodziliśmy po klasach zachęcając kolegów i koleżanek do udziału w szkolnych wyborach do Parlamentu Europejskiego.
- Większość uczniów była zdziwiona, że będą mogli głosować i pytali czy te głosy będą ważne w wyborach. Uczniowie byli pozytywnie nastawieni do udziału w projektu "Młodzi głosują".
- Zaskoczyła nas nowa forma realizacji projektu i tak zwana grywalizacja. Uważamy, że zdobywanie punktów przez szkołę jest ciekawym rozwiązaniem i motywuje do działań. Nowoczesna forma projektu.
- Współpracowaliśmy z wybranymi nauczycielami i koordynatorem projektu poprzez motywację i kontrolę działań. Informujać uczniów.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcję o Parlamencie Europejskim zostały przeprowadzone w dniach 20-21 maja 2019 roku w dwóch klasach liceum. Lekcje przeprowadzono w oparciu o scenariusz "Czym zajmuje się Parlament Europejski?". Łącznie w lekcjach wzięło udział 42 uczniów.
Rezultaty
Dotarliśmy z kampanią profrekwencyjną do całej społeczności szkolnej nie tylko uczniów, a także nauczycieli i pracowników. Przeprowadziliśmy lekcję, dzięki której uczniowie zwiększyli swoją wiedzę na temat Parlamentu Europejskiego. Uczniowie znali programy wyborcze poszczególnych partii i były zdecydowani na kogo oddać głos. Szkolne wybory odbyły się zgodnie z zaplanowanymi działaniami. Część uczniów pełnoletnich zadeklarowała udział w wyborach 26.maja.
W następnym programie chcielibyśmy dotrzeć do większej liczby osób, także z poza szkoły.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś