Lekcja Profrekwencyjna - Pierwsze Koty Za Płoty! :)
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
Nasz zespół wyznaczył grupę, która wykazuję się cechami przywódczymi i komunikatywnymi na tyle, żeby zadziałać na świadomość wyborców. Drużyna opracowała scenariusz, prezentację oraz szeroką argumentację, która pozwoliła nam zobrazować działania Parlamentu Europejskiego. Spodziewaliśmy się masy pytań, staraliśmy się przygotować perfekcyjnie, aby móc podjąć się polemiki na każdy temat. Prezenterki musiały skupić się na bezpośrednim kontakcie z odbiorcami, musiały być pewne tego co chcą przekazać, jednocześnie nie sugerując i nie atakując innych przekonań politycznych.
Przeprowadzenie kampanii
Dnia 16 maja, nasza koordynatorka udostępniła nam klasę, w której zebraliśmy grupę zainteresowanych uczniów. W trakcie zajęć dydaktycznych, przez 45 minut, przeprowadzaliśmy kampanię. Przygotowaną prezentację wyświetlaliśmy na projektorze. Wszystkie slajdy zaczęliśmy skrupulatnie omawiać. Uczniowie byli w szoku, gdy zaczęliśmy się odnosić do dzisiejszej frekwencji na wyborach. Nikt nie spodziewał się tak niskiego procentu, na taką liczbę obywateli. Nie zostaliśmy sami, ponieważ Pani Dorota pomogła nam w wyjaśnieniu działań poszczególnych partii. Dzięki wcześniejszemu rozwiązaniu Latarnika Wyborczego, na twarzach uczniów było już wiadomo, która partia przypada im najbardziej do gustu. Wyzwaniem było przeprowadzenie zadań modułowych. Daliśmy im proste zadanie, w którym musieli wykazać się wiedzą zdobytą na całej lekcji. Prace były cudne! Zdziwił nas fakt, że tyle udało im się zapamiętać. Chyba jednak udało nam się zaszczepić w naszych odrobinę demokracji.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcja odbyła się 16 maja, przy pomocy wykonanej przez nas prezentacji oraz materiałów ze strony (konkretnie dzięki scenariuszom). Odbyła się pod okiem naszej koordynatorki, p. Doroty Adamczewskiej. W lekcji udział wzięło 20 osób.
Rezultaty
Jeszcze nie jesteśmy w stanie określić do ilu osób dotarły nasze działania. Na pewno jesteśmy zadowoleni z naszej lekcji, tłumaczenia oraz zadań modułowych. Uczniowie świetnie się bawili i współpracowali z nami, tak jak zakładaliśmy. Nie bali się odpowiadać, pytać i szukać odpowiedzi. Cieszyliśmy się, bo spotkaliśmy się z komentarzem „Świetnie i przejrzyście wytłumaczone!”. Taki właśnie mieliśmy zamiar. Wiele osób również deklarowało się pod koniec zajęć, że przyjdzie zagłosować. Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce, czekamy na nich z niecierpliwością.
Ada
Mistrz
24.05.2019 09:09
0
Zespół Szkół Ekonomicznych im. Maksymiliana Jackowskiego w Słupcy
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś