Zachęcamy
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
Na początek zaplanowałyśmy przeprowadzenie konkursu na ulotkę zachęcającą do wzięcia udziału w wyborach. Skierowany on był do uczniów klas starszych, czyli ósmej oraz dwóch klas gimnazjalnych. Technika wykonania była dowolna (na komputerze, na kartce). Po wpłynięciu prac, komisyjnie wybrałyśmy według nas najlepsze. Następnie, po delikatnej obróbce, zostały one przygotowane do wydruku i posłużyły jako materiały profrekwencyjne, rozprowadzane przez członków naszej grupy w szkole i poza nią.
Przeprowadzenie kampanii
Konkurs został ogłoszony na początku kwietnia. Prace wpływały na maila lub wprost w ręce pani Renaty. Gdy minął termin, zebrała się komisja i wybrała, według nas, najciekawsze prace. następnie zostały one przygotowane do wydruku. Początkowo myślałyśmy o nawiązaniu współpracy z jakąś drukarnią, ale okazało się, że brak nam wystarczających funduszy. Dlatego ulotki zostały wykonane "metodą chałupniczą". Następnie ulotki te były rozprowadzone na terenie szkoły i poza nią. Postarałyśmy się aby ulotki dotarły do rodziców i aby przyczyniły się do zwiększenia frekwencji na "prawdziwych" wyborach.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcje zostały przeprowadzone w klasie ósmej oraz gimnazjalnych, czyli wzięło w nich udział 56 osób. Wybraliśmy scenariusz Czym zajmuje się Parlament Europejski,
Rezultaty
Mamy nadzieję że nasze działania pomogły przede wszystkim w przekazaniu istoty brania udziału w wyborach. Starałyśmy się uświadomić, że liczy się każdy głos, a nie tak jak myśli 70% Polaków - "a jeden głos to nic nie znaczy". Na tę sprawę głównie kładłyśmy nacisk, ogłaszając konkurs na ulotkę i przygotowując jego regulamin.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś