Dlaczego warto głosować?
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
W naszej szkole zaplanowaliśmy następujące działania:
1. Plakat zachęcający do wzięcia udziału w wyborach 26 maja 2019 r. ( uczniowie klas III gimnazjum i VIII).
2. Ankieta przygotowana przez grupę projektową.
3. Lekcja z wykorzystaniem scenariusza ,, Czym zajmuje się Parlament Europejski?”
4. Latarnik wyborczy – zapoznanie uczniów z klas uczących się wos-u.
5. Na lekcjach pokazałam uczniom stronę https://europa.eu/european-union/index_pl
6. Wysłałam do rodziny, kolegów i koleżanek ze szkoły link do strony ,,Dlaczego warto głosować?”
7. Na posterach powiesiliśmy materiały przysłane przez CEO.
Przeprowadzenie kampanii
Poszczególne zadania były realizowane systematycznie i rozłożone w czasie.
1. Plakat był wykonywany w ramach zadania domowego z wiedzy o społeczeństwie. Plakaty zostały zaprezentowane na szkolnym korytarzu.
2. Ankietę uczennice przeprowadziły w swojej ( ósmej) klasie. Zadały następujące pytania „
Ø Co myślisz na temat polityki w naszych czasach ? Może chciałbyś zostać politykiem?
Ø Dlaczego Polacy mają głosować do Parlamentu Europejskiego ?
Ø Co, Twoim zdanie dało nam wejście do UE?
Ø Czy, Twoim zdaniem Polska dobrze postąpiła wchodząc do Unii Europejskiej ?
3. W trzeciej klasie gimnazjum zrobiłam lekcję wg scenariusza CEO ,, Czym zajmuje się Parlament Europejski?”
4. Latarnika wyborczego polecałam wszystkim znajomym , rodzinie , a z uczniami zrobiliśmy badanie preferencji wyborczych. Czasami uczniowie byli zdziwieni widząc, jaka partia się pojawiła. Poprosiłam uczniów, żeby powiedzieli o Latarniku swoim rodzicom.
5. Na lekcjach wos-u przy tematach o UE pokazuję uczniom zasoby strony oficjalnej , a teraz przy okazji wyborów skupiliśmy się szczególnie na Parlamencie Europejskim.
6. Mailem wysłałam do swoich znajomych i rodziny adres strony ,,Dlaczego warto głosować? ‘’ Odzew był bardzo pozytywny i jestem pewna , że wpłynął na głosujących 26 maja br.
7. Materiały, które zostały przysłane do szkoły zostały wywieszone na posterach, zawieszone w widocznych miejscach; widziałam wiele razy uczniów, którzy z zainteresowaniem czytali zawarte tam informacje.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
W trzeciej klasie gimnazjum zrobiłam lekcję wg scenariusza CEO ,, Czym zajmuje się Parlament Europejski?” Po części wstępnej podzieliłam uczniów na kilka grup , rozdałam pytania i linki do stron , na których można znaleźć odpowiedzi. Zadanie nie było zbyt trudne , ale niektóre pytania sprawiły uczniom drobne problemy. W czasie lekcji była wyświetlana strona oficjalna UE –Parlament Europejski https://europa.eu/european-union/about-eu/institutions-bodies/european-parliament_pl. Ostatecznie lekcję uważam za udaną, a cele zostały osiągnięte. W lekcji wzięło 26 uczniów.
Rezultaty
W grupie projektowej wzięło udział 8 dziewczyn z klas ósmej i III gimnazjum. Każda z nich rozmawiała o wyborach do Parlamentu Europejskiego z rodziną , koleżankami i kolegami. Koordynator wysłał linki do stron ,,Dlaczego warto głosować?’’ i Latarnika Wyborczego do rodziny, znajomych, koleżanek i kolegów z pracy. We wszystkich klasach, w których jest wos omawiałam wybory i pokazywałam najważniejsze informacje o Parlamencie Europejskim,. Uczniowie spacerując po szkolnych korytarzach widzieli postery z informacjami, plakatami.
Na przyszłość chciałabym dotrzeć do mieszkańców miasta z działaniami profrekwencyjnymi .
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś