Kampania w Gminie Lubasz.
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
W Szkole Podstawowej w Lubaszu zaplanowaliśmy kampanię w dniach od 14 – 21 maja. Rozpoczęliśmy od przedstawienia audycji przez szkolny radiowęzeł, w której przedstawiliśmy założenia programu „Młodzi Głosują+”. Uwzględniliśmy cele programu oraz zadania do wykonania. W audycji zawarliśmy także informacje o korzyściach, jakie czerpie Gmina Lubasz z funduszy unijnych. Drugim zadaniem w kampanii było przybliżenie uczniom wiedzy o pracach Parlamentu Europejskiego. W tym celu trwała w szkole kampania informacyjna w formie plakatów, które przygotowali uczniowie. Trzecie zadanie, to odwiedziny w klasach siódmych, ósmych i trzecich gimnazjalnych w celu przedstawienia krótkiej prezentacji o pracy PU a następnie przeprowadzenia quizu wśród uczniów. Przygotowaliśmy także ulotkę, w której zachęcaliśmy do głosowania. Ulotka została rozdana na terenie szkoły, oraz na terenie Urzędu Gminy, z którym współpracujemy. Zaplanowane działania przeprowadziliśmy w dniach od 14 do 21 maja. Realizowaliśmy je na terenie szkoły oraz Urzędu Gminy.Aby przeprowadzić kampanię współpracowaliśmy z Panią Dyrektor, z Panem Wójtem nauczycielami, panem woźnym, uczniami, rodzicami. Pani dyrektor i Pan Wójt udostępnili nam pomoc w skorzystaniu z materiałów papierniczych , ksera. Nauczyciele wspierali nas podczas organizacji sondy przed kampanią, podczas organizacji quizu. Pan woźny udostępnił nam drabinę, flagi, pomagał w technicznych sprawach oraz przygotowaniu lokalu wyborczego.
Przeprowadzenie kampanii
Nasze działania dotarły do uczniów klas VII -VIII i III gimnazjalnych, do nauczycieli, pracowników obsługi, pracowników Urzędu Gminy. Wszyscy z zaciekawieniem słuchali, co mamy do powiedzenia. Nie wszyscy mieli świadomość, że z tak wielu projektów unijnych korzystała nasza gmina. Z zainteresowaniem została także przyjęta lekcja dotycząca wpływu obywateli na działania Parlamentu Europejskiego. Po pierwszej audycji uczniowie dopytywali z niecierpliwością, kiedy zostanie przeprowadzona symulacja wyborów. Poprzez informacje, które usłyszeli lepiej będą przygotowani do przyszłych wyborów. Uważamy, że te działania wpłynęły także na zainteresowania wśród uczniów polityką, projektami unijnymi, Parlamentem Europejskim. Na podstawie wywiadów, które przeprowadziliśmy, uczniowie twierdzili, że te działania kampanii uświadomiły im, jak wiele zawdzięczają funduszom unijnym w naszej gminie.Większość uczniów wypowiadała się pozytywnie o przeprowadzonych działaniach. Kampania informacyjna, którą prowadziliśmy wystarczająco informowała o PE i UE. Dla uczniów ciekawy był także quiz na temat wiedzy o PE, poprzedzony krótką prezentacją. Podobały się także gazetki i plakaty, szczególnie te wykonane przez uczniów.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Zostały przeprowadzone cztery lekcje przez naszego opiekuna.Wykorzystaliśmy scenariusz pt.:"Jak obywatele mogą wpływać na działanie PE?" Lekcje zostały przeprowadzone w dwóch klasach ósmych. Wzięło udział 36 uczniów. Celem zajęć było wskazanie przykładów ostatnich działań PE, na których kształt mieli wpływ obywatele UE, uczniowie dowiedzieli się o sposobach bezpośredniego wpływania przez obywateli na pracę eurodeputowanych, a w drugiej części lekcji uczniowie pracując w grupach przygotowali projekt petycji. Uczniowie wybrali zagadnienie ochrony środowiska. Pominęli podstawę prawną, a najbardziej skupili się na części właściwej dotyczącej opisu problemu. To zadanie okazało się trudne, w związku z tym musiała być druga godzina zajęć aby temat zakończyć.
Rezultaty
Nasze działania dotarły do uczniów klas VII -VIII i III gimnazjalnych, do nauczycieli, pracowników obsługi, pracowników Urzędu Gminy. Wszyscy z zaciekawieniem słuchali, co mamy do powiedzenia. Nie wszyscy mieli świadomość, że z tak wielu projektów unijnych korzystała nasza gmina. Z zainteresowaniem została także przyjęta lekcja dotycząca wpływu obywateli na działania Parlamentu Europejskiego.Na podstawie wywiadów, które przeprowadziliśmy, uczniowie twierdzili, że te działania kampanii uświadomiły im, jak wiele zawdzięczają funduszom unijnym w naszej gminie.Większość uczniów wypowiadała się pozytywnie o przeprowadzonych działaniach. Kampania informacyjna, którą prowadziliśmy wystarczająco informowała o PE i UE. Dla uczniów ciekawy był także quiz na temat wiedzy o PE, poprzedzony krótką prezentacją. Podobały się także gazetki i plakaty, szczególnie te wykonane przez uczniów.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś