Kampania profrekfencyjna
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
W szkole zostały wywieszone plakaty, przeprowadzono lekcje dotyczące wyborów do PE, ponad to została zorganizowana internetowa ankieta z wiedzy o UE. Wspierał nas nauczyciel, szkolny koordynator projektu udzielając cennych wskazówek i wiedzy na temat struktury i pracy organów UE. Działania zostały skierowane do uczniów naszej szkoły i losowych ludzi internautów.
Przeprowadzenie kampanii
Działania były prowadzone od momentu zapisania do akcji Młodzi Głosują do dnia dzisiejszego. Realizowane były one w naszej szkole, oraz internecie i ulicy. Podczas kampanii współpracowaliśmy z całym gronem pedagogicznym, oraz rodzicami. Szczególne zasługi należą jednak do koordynatora projektu. Współpracownicy pomagali stworzyć plany lekcji, spisać pytania do ankiety i wywiadu, oraz udzielali przydatnych wskazówek na tematy poruszane w wymienionych wcześniej akcjach. Byliśmy zaskoczeni chęcią do przyswojenia wiedzy na temat PE, aczkolwiek nie wszyscy z entuzjazmem słuchali o UE.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
W dniu 21 maja szkolny koordynator projektu – p. Joanna Jeska – przeprowadziła lekcje w ramach akcji „Młodzi głosują” w klasach: 1BS, 2BS oraz 2a. W tym samym dniu grupa projektowa pod kierunkiem nauczyciela przeprowadziła zajęcia edukacyjne w klasie 1a.
Szkolny koordynator projektu wraz uczniami biorącymi udział w przedsięwzięciu przypomnieli kolegom i koleżankom o zbliżającym się wydarzeniu, związanym z wyborami do Parlamentu Europejskiego, które odbędą się 26 maja b.r. Podczas lekcji zespół wykorzystał scenariusze zamieszczone na platformie internetowej, opracowane przez CEO, oraz przygotowaną prezentację multimedialną. Uczniowie poszerzyli swoje wiadomości na temat PE, składu parlamentarzystów, sprawowanych przez nich funkcji oraz obowiązków. Poznali sposób działania PE, komisji i sesji plenarnych. Ponadto, zapoznali się z bieżącymi działaniami podejmowanymi przez PE, a także z tymi, które zostały już zrealizowane.
Następnie, rozpoczęła się w klasie dyskusja dotycząca wpływu obywateli na pracę europosłów. Przedstawione zostały sposoby kontrolowania przez obywateli poczynań Parlamentu i europejskich instytucji. Uczniowie zapoznali się również ze sposobami kontaktowania się z parlamentarzystami.
Pod koniec lekcji, przypomniane zostały informacje dotyczące tego, czym jest petycja, kto może ją napisać i jakie są sposoby jej składania. Uczniowie zostali podzieleni na cztery grupy, których zadaniem było napisanie przykładowej petycji do europarlamentu.
Zajęcia przebiegły w miłej i sympatycznej atmosferze. Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem!
Rezultaty
Nasze działanie dotknęły bardzo dużą liczbę osób. Jak na tak małą miejscowość, w której mieszkamy tych kilkudziesięciu ludzi to na prawdę dużo. Według nas najlepiej wyszły lekcje, ponieważ pozwoliły one w znacznym stopniu przybliżyć możliwości na wpływanie na instytucje UE po wyborach do Parlamentu Europejskiego. Przy następnej kampanii nałożylibyśmy większy nacisk na robienie zdjęć i ewentualnych filmów z przeprowadzonych akcji zamiast pisania krótkich sprawozdań takich jak to.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś