KAMPANIA PROFREKWENCYJNA
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
NASZE DZIAŁANIA:
- spotkałyśmy się całą grupą, aby przygotować plakaty zachęcające do udziału w wyborach w programie ,,Młodzi Głosują".(poniżej dołączyłyśmy zdjęcie, jednego z plakatów, jest to plakat o Komitecie ze Śląska )
- nasz zespół, podzielił się na dwu osobowe grupy, każda z nich przygotowała plakat na temat wybranego Komitetu Wyborczego ze śląska (7), oraz założeń programowych, obranych przez dany Komitet
- w przygotowaniu kampanii, pomagała nam nasza nauczycielka wosu (koordynatorka), poprzez zorganizowanie nam miejsca i czasu do przygotowania całego projektu
Przeprowadzenie kampanii
Swoje działania zaplanowałyśmy na kilka dni przed wyborami - ,,Młodzi Głosują", działania przeprowadzałyśmy głównie w szkole, oraz zachęcałyśmy dorosłe osoby z bliskiego kręgu. Reakcje ludzi w większości były pozytywne, jednak zawsze znajdą się osoby, które będą negatywnie nastawione do realizacji nowych działań i kierunków prowadzonych przez młodych ludzi. Największa współpraca była zauważalna w kręgu naszego zespołu, jednak pozostałe klasy pomogły nam w wykonaniu reszty plakatów, dzięki czemu udało nam się dotrzeć do większego grona osób. Dużym zaskoczeniem była ilość ludzi zaangażowanych w naszą pracę, oraz głównie pozytywny odzew od osób do których, kampania była skierowana. Wezwaniem dla nas było wcielenie w osoby, które mają zachęcić innych do głosowania.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
W ramach programu Młodzi Głosują wybory do Parlamentu Europejskiego 2019, w naszej szkole zostały przeprowadzone lekcje, których celem było zdobycie przez uczniów wiedzy na temat PE oraz wpływu obywateli na jego prace.
Uczniowie pracowali projektowo przez dwie lekcje (podzieleni na sześć grup), a na trzeciej prezentowali wyniki swoich prac. Większość grup otrzymała dodatkowe materiały, ponadto ich zadaniem było samodzielne wyszukanie potrzebnych informacji. Wszystkie plakaty zostały rozwieszone na korytarzach szkoły w ramach kampanii informacyjnej, zwłaszcza że ze względów organizacyjnych lekcje mogły być przeprowadzone tylko w klasach ósmych i trzecich gimnazjum. Aby uniknąć kontrowersji związanych z prezentacją wybranych przez uczniów europosłów młodzież została poproszona o zaprezentowanie ich sylwetek ustnie, a nie umieszczanie na plakatach.
Podział grup:
Grupa I
Stwórzcie plakat (korzystając z informacji znalezionych w internecie) zawierający infografikę dotyczącą wyborów do Parlamentu Europejskiego, odpowiadająca na pytania:
a) Ile trwa kadencja PE?
b) Kto może kandydować?
c) Ilu mamy europosłów z Polski? Czy każdy kraj ma taka samą reprezentację?
d) Czy w PE istnieje klub parlamentarny zrzeszający polskich posłów? Czy też pracują oni w jakichś innych grupach?
e) Gdzie spotykają się europosłowie?
f) Kiedy odbędą się najbliższe wybory do PE?
g) Kiedy po raz pierwszy odbyły się wybory do PE?
Grupa II
Uprawnienia Parlamentu Europejskiego
Korzystając z internetu i materiału ksero opracujcie w formie graficznej plakat przedstawiający uprawnienia Parlamentu Europejskiego. Skupcie się na dokładniejszym opracowaniu uprawnienia 1 i 4
Grupa III
Jak obywatele mogą wpływać na decyzje Unii Europejskiej
Na podstawie otrzymanych materiałów i samodzielnie wyszukanych w internecie przedstawcie jak obywatele mogą wpływać na decyzje Unii Europejskiej. Opracujcie plakat w formie infografiki
Grupa IV
Przedstawcie kilku europosłów z naszego regiony (Gliwice/Śląsk). Napiszcie z listy jakiej partii startowali, a następnie w jakiej frakcji Parlamentu Europejskiego zasiadają. Przedstawcie w jaki sposób każdy obywatel może skontaktować się z europosłem i co on może zrobić dla ciebie/dla nas
Grupa VI
Korzystając z materiałów znalezionych w internecie opracujcie plakat (w formie graficznej) przedstawiający:
1. korzyści jakie Polska uzyskała z członkostwa w Unii Europejskiej.
2. Opracujcie wykres , lub w inny sposób pokażcie ile pieniędzy Polska wpłaciła do budżetu UE a ile z niego otrzymała
Rezultaty
Poprzez wywieszenie plakatów w szkole, udało nam się dotrzeć do większości uczniów naszej szkoły. Naszym zdaniem plakaty zostały wykonane bardzo starannie, przez co przykuły uwagę innych. Współpraca w grupie przebiegała bez komplikacji, każdy potrafił wywiązać się z powierzonych mu obowiązków w określonym terminie. Gdybyśmy miałyśmy możliwość przeprowadzenia kolejnej kampanii, dodałybyśmy do swoich planów takie działania jak:
- ogłoszenie przez radiowęzeł terminu wyborów
- ogłoszenie w mediach społecznościowych , naszej kampanii, zachęcającej do udziału w głosowaniu w ramach programu ,,Młodzi Głosują ''
- przeprowadzenie apelu informującego o istnieniu, działaniach oraz celach programu ,, Młodzi Głosują"
Halinka
Mistrz
23.05.2019 15:39
0
Szkoła Podstawowa w Rogowie
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś