Od Dnia Unii Europejskiej do wyborów
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
Naszą kampanię profrekwencyjną skierowaliśmy do uczniów, rodziców i pracowników szkoły. Większość zadań wzięli na siebie uczniowie. Przygotowaliśmy obchody Dnia Unii Europejskiej, podczas których postawiliśmy na przekazywanie informacji o państwach należących do Unii Europejskiej, historii UE, zasadach funkcjonowania UE. Koordynator przygotował i przeprowadził grę szkolną o UE. Uczniowie zebrali najważniejsze informacje o Parlamencie Europejskim i nadchodzących wyborach w celu umieszczenia ich na stronie internetowej szkoły.
Przeprowadzenie kampanii
Działania rozpoczęliśmy 7 maja. W holu głównym szkoły pojawiły się kolorowe plakaty prezentujące państwa Unii Europejskiej, jej historie i instytucje. 9 maja z okazji Dnia Unii Europejskiej odbyła się szkolna gra o UE. W całej szkole (mamy budynki A-D) w różnych miejscach rozmieszczono tyle pytań, ile gwiazd na fladze UE. Uczniowie musieli znaleźć pytania, wyszukać odpowiedzi na naszych plakatach, a następnie z zapamiętanymi informacjami zgłosić się do koordynatora. Jeśli odpowiedzi ucznia były prawidłowe otrzymywał ocenę celującą z wiedzy o społeczeństwie lub historii. Na stronie internetowej umieściliśmy informacje dotyczące Parlamentu Europejskiego i najbliższych wyborów. Poinformowaliśmy również o planowanych szkolnych wyborach młodzieżowych. Po otrzymaniu plakatów z projektu "Młodzi Głosują" wywiesiliśmy je w miejscach najczęściej uczęszczanych przez rodziców
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcja została przeprowadzona 21 maja w klasie VIII z udziałem 23 osób. Wykorzystany scenariusz - " Czym zajmuje się Parlament Europejski". W najbliższym czasie takie zajęcia zostaną również przeprowadzone w innych klasach.
Rezultaty
Ciężko oszacować do ilu osób dotarliśmy z naszymi działaniami, przypuszczamy, że do kilkuset. Uczniowie zaangażowali się w grę szkolną o UE (około 40 osób). Plakaty przygotowane z okazji Dnia Unii Europejskiej widziała każda osoba wchodząca do szkoły, gdyż znajdowały się na holu głównym. W przyszłych latach należy zintensyfikować działania np. przygotować ulotki, dyskusje itp.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś