Kampania profrekwencyjna

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 22.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

 

W pierwszej kolejności uczniowie zapoznali się z frekwencją wyborczą w naszej gminie podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego w 2014 r. Okazało się że frekwencja wynosiła tylko 20 %. Zdecydowali się na przygotowanie ulotki zachęcającej rodziców, sąsiadów do aktywnego uczestnictwa w wyborach.

Przeprowadzenie kampanii

 



Uczniowie zredagowali treść ulotki zachęcającej do uczestnictwa w wyborach. Po sprawdzeniu, wydrukowali i rozdali wszystkim uczniom z prośbą o przekazanie ich swoim rodzicom, sąsiadom. Dzięki pani dyrektor, ulotki wydrukowaliśmy w szkole, za darmo.

Oto treść ulotki:

 

Szanowna Pani!

Szanowny Panie!

       Istotnym problemem w naszym kraju jak i w naszej gminie jest niska frekwencja wyborcza. W 2014r. w gminie Borowie frekwencja wyborcza do Parlamentu Europejskiego wynosiła tylko 20,00%. Możecie to zmienić. Gorąco zachęcamy, aby wszyscy uprawnieni do głosowania tym razem wzięli czynny udział w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Nie pozwólcie innym za Was decydować! Każdy głos jest bardzo ważny. Jeżeli chcecie współdecydować, zagłosujcie 26 maja. Nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego programu „Młodzi Głosują” Jest to akcja edukacyjna i obywatelska, zachęcająca wyłącznie do udziału w wyborach. Akcja nasza nie wspiera żadnego z kandydatów komitetów wyborczych i reprezentowanych przez nich partii.

Więcej informacji na temat akcji na stronie internetowej www.ceo.org.pl/mlodzi

Samorząd Uczniowski

Najmłodsi uczniowie, szczerze zapewniali że otrzymane ulotki przekażą rodzicom oraz będą zachęcać ich aby poszli 26 maja do lokalu wyborczego. Nawet zapewnili, że chętnie wybiorą się z rodzicami by obejrzeć jak wygląda prawdziwy lokal wyborczy

Lekcja o Parlamencie Europejskim

Odbyło się spotkanie z wolontariuszami, na którym zapoznali się z informacjami o Parlamencie Europejskim. Dwie uczennice zdecydowały się na przygotowanie prezentacji multimedialnej o Parlamencie Europejskim. Po sprawdzeniu, wykorzystując prezentację, oraz gotowy scenariusz, zostały przeprowadzone zajęcia o funkcjonowaniu Parlamentu Europejskiego w klasach III gimnazjalnych. A w klasach ósmych w ramach wiedzy o społeczeństwie została zaprezentowana ta prezentacja podczas omawiania tematu o Unii Europejskiej w tym o Parlamencie Europejskim.

Rezultaty

 

Mam nadzieję że dotarliśmy do większości naszych rodziców. Zaangażowanie uczniów w przygotowanie prezentacji multimedialnej, zasługuje na pochwałę. Praca w zespole pozwoliła uczniom na wyciągnięcie wniosków: realizujemy podjęte zadania, jesteśmy odpowiedzialni, zadania wykonujemy w terminie. Pracując w zespole uczniowie poznali swoje mocne i słabe strony. Realizując ten program uczniowie zyskali nie tylko wiedzę ale uzyskali też wiele umiejętności.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś