Zmień swój los - oddaj głos!
-
WYRÓŻNIONA RELACJA
+ 15 pkt
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
W pierwszej kolejności postanowiliśmy ogłosić informację o naszej akcji w szkolnym radiowęźle. Zdecydowaliśmy się, że o naszym przedsięwzięciu poinformujemy także na szkolnej stronie internetowej, pisząc tam o planowanej symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz zachęcając do skorzystania z aplikacji internetowej „Latarnik wyborczy”. Postanowiliśmy przygotować również własne plakaty, związane z kampanią profrekwencyjną i informacjami na temat Europarlamentu. Zaplanowaliśmy wykonanie ulotek, które także wpisywały się w kampanię profrekwencyjną, zawierały kluczowe treści związane z Parlamentem Europejskim. Druk ulotek postanowiliśmy zlecić profesjonalnej firmie. W naszych planach ujęliśmy także ścisłą współpracę z dyrekcją szkoły, radą rodziców oraz Urzędem Gminy w Pietrowicach Wielkich. Ponieważ jesteśmy małym zespołem większość zadań zamierzaliśmy wykonać wspólnie, przy czym kwestiami informatycznymi zajmowało się jedno z nas najbardziej biegłe w tych sprawach.
Przeprowadzenie kampanii
Kampanię profrekwencyjną przeprowadziliśmy w ciągu ostatnich dwóch tygodni przed wyborami na terenie gminy Pietrowice Wielkie. Nasze działania prowadziliśmy zarówno w szkole jak i w terenie, w miejscowościach gminnych. Generalnie spotkaliśmy się z bardzo pozytywnymi reakcjami. Nasi rówieśnicy byli zainteresowani tym, co robimy, a dorośli wyrażali się z aprobatą o naszej akcji. Współpracowaliśmy ściśle z dyrekcją szkoły oraz radą rodziców. Dzięki uprzejmości włodarzy gminy Pietrowice Wielkie nasza kampania dotarła do wszystkich miejscowości należących do gminy. Otrzymaliśmy bowiem pozwolenie na umieszczenie plakatów informacyjnych przygotowanych przez CEO na tablicach ogłoszeń. Ponadto dyrektorzy lokalnych szkół zgodzili się, abyśmy zawiesili w nich te same plakaty. W Urzędzie Gminy otrzymaliśmy niezbędne akcesoria do przeprowadzenia samych wyborów, co w ewidentny sposób dodało prestiżu naszej akcji. Otrzymaliśmy m. in. profesjonalną, przezroczystą urnę wyborczą. Pozytywnym zaskoczeniem była dla nas duża przychylność osób, z którymi współpracowaliśmy. Korzystaliśmy ze szkolnego radiowęzła, ksera, laptopa, sfinansowano nam druk ulotek. Z informacji naszych kolegów wiemy, że dorośli, zwłaszcza ich rodzice bardzo pozytywnie zareagowali na możliwość korzystania z aplikacji „Latarnik wyborczy”. Uznali ją za bardzo pożyteczne narzędzie. Wyzwaniem, ale tylko na początku, było przełamanie naturalnej nieśmiałości w trakcie działania w terenie. Należało przecież rozmawiać z dorosłymi, zachęcać ich do głosowania, informować o „Latarniku”.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcję na temat Parlamentu Europejskiego przeprowadził koordynator naszego zespołu – nauczyciel wiedzy o społeczeństwie. Wykorzystał scenariusz „Czym zajmuje się Parlament Europejski?”. W lekcji udział wzięły trzy klasy ósme, czyli w sumie 65 osób. W każdej klasie scenariusz rozłożony został na dwie godziny lekcyjne. Łatwa i interesująca okazała się ta część, w której uczniowie korzystali z internetu w telefonach komórkowych, szukając informacji o PE. Wymagająca okazała się praca w grupach, polegająca na analizie tekstu poświęconego zadaniom i kompetencją Europarlamentu. Autorskim pomysłem była praca z „Latarnikiem”, co pozwoliło na pokazanie w szerszej perspektywie węzłowych problemów Unii Europejskiej.
Rezultaty
Pracowaliśmy na terenie całej gminy, gdzie pojawiły się plakaty CEO oraz rozdane zostały nasze ulotki. W sumie ulotki otrzymało około dwustu osób. Pozostałe rozdaliśmy w szkole. Jesteśmy zadowoleni z wykonanych przez siebie plakatów oraz ulotek. Uważamy, że ciekawy był sam projekt graficzny oraz treści w nich zawarte. Pozytywnie zaskoczyła nas reakcja osób dorosłych, którzy uznali naszą akcję i to, co robimy za bardzo ważne. Wyrażali nie tylko aprobatę, ale także i zainteresowanie naszą działalnością i tym, co chcieliśmy im przekazać. W przyszłości chcielibyśmy zorganizować debatę uczniowską na temat Unii Europejskiej (w formie debaty oxfordzkiej), a także krótki film na temat Parlamentu Europejskiego zachęcający do wzięcia udziału w głosowaniu. Nie możemy być do końca zadowoleni z frekwencji wyborczej w naszej szkole, która wynosiła zaledwie 50%. W przyszłości trzeba to zmienić, skuteczniej kierować informacje, zwłaszcza do młodszych kolegów. Wpływ na frekwencję miał fakt, że część uczniów nie posiadała dokumentów ze zdjęciem. Pomimo to uważamy, że niedopuszczenie tych osób do głosowania było rodzajem lekcji na przyszłość.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś