Czacki Głosuje+
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
Na początku projektu zaplanowaliśmy dość szerokie działania. Całą grupą spotkaliśmy się i opracowaliśmy ramowy plan naszych działań, które zrealizowaliśmy w 100%, choć nie zawsze z rezultatami jakich się spodziewaliśmy. Postanowiliśmy ograniczyć się do kampanii informacyjnej i viralowej, ponieważ wspólnie uznaliśmy, że dotrze ona do największej możliwej liczby osób oraz przyniesie najlepsze efekty. Nasze działania skoncentrowaliśmy na naszej społeczności szkolnej. W naszej grupie nie ma ścisłych podziałów na zadania, wszyscy robimy wszystko wspólnie. Jedna osoba proponuje coś i wspólnie to udoskonalamy. W przygotowaniach współpracowaliśmy z dyrekcją, nauczycielami i uczniami. Dyrekcja użyczyła nam wszelkich potrzebnych środków do przeprowadzenia kampanii (papier, taśmy, nożyczki, gilotynę), od nauczycieli zebraliśmy sugestie i przydatne informacje, a zu uczniami skonsultowaliśmy nasze pomysły.
Przeprowadzenie kampanii
Kampanię profrekwencyjną prowadzimy od tygodnia w formie wydarzenia na stronie szpołeczności szkolnej na Facebooku. Postanowiliśmy ograniczyć nasze działania do grupy, która najrzadziej bierze udział w wyborach, i którą znamy najlepiej - społeczność naszej szkoły. Są to osoby w wieku 16-19 lat, które bardzo często nie interesują się polityką i prawdopodobnie gdyby mogły i tak by nie poszły na wybory. Doszliśmy do wniosku, że najlepszym sposobem dotarcia do naszych rówieśników będzie utworzenie wydarzenia "Czacki Głosuje+" na szkolnej grupie na Facebooku. W takiej formie prowadzimy kampanię informacyjną i viralową w jednym.Każdego dnia wrzucamy posty z przydatnymi informacjami, które mogą np. pomóc we wpisaniu się do rejestru wyborców, spoty PKW , linki do porównywarek poglądów (Latarnik Wyborczy i inne), instrukcję wyjaśniającą jak głosować i w jaki sposób są przeliczane mandaty. Z naszymi działaniami weszliśmy również bezpośrednio do budynku szkolnego. Uzyskaliśmy dużo więcej plakatów i rozwiesiliśmy je w każdym możliwym miejscu. Próbowaliśmy również nawiązać kontakt z komitetami wyborczymi w celu zdobycia skondensowanych programów wyborczych, aby móc w przejrzysty sposób je opublikować. Niestety nie udało nam się zrealizować tego tak jakbyśmy chcieli. W przygotowaniu wyborów pomaga nam samorząd szkolny, zaś podczas kamapnii profrekwencyjnej jesteśmy w ciągłym kontakcie z rówieśnikami i z naszą panią od WOS-u. Wszystko staramy się konsultować i publikować przydatne i jasne informacje. Bardzo pozytywnie zaskoczyły nas komentarze naszych koleżanek i kolegów, którzy zaczepiają nas na korytarzu i mówią: "Super, że to robicie!", "Świetna sprawa, nareszcie ktoś tłumaczy jak głosować". Jedynym wyzwaniem był dla nas krótki czas wymuszony strajkami, majówką i maturami, które zacząco ograniczyły czas naszej kampanii.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcje o Parlamencie Europejskim przeprowadziliśmy w ramach lekcji WOS-u w kulku klasach z wykorzystaniem scenariusza "Czym zajmuje się Parlament Europejski?". W prowadzonych przez nas zajęciach wzięło udział około 90 osób.
Rezultaty
Poprzez kampanię viralową w internecie udało nam się dotrzeć do znacznej większości uczniów naszej szkoły. Wydarzenie "Czacki Głosuje+" śledzi około 300 osób (szkoła liczy około 450 uczniów), zaś plakaty są zauważalne w każdym miejscu w szkole. Z pewnością każdy uczeń naszej szkoły zauważył nasze działania. Świetnie wyszła nam organizacja strony na Facebooku oraz rozwieszanie plakatów. Jedyną kwestią, którą możnaby poprawić jest rozplanowanie działań w czasie.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś