Lekcje
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
Naszym celem byli uczniowie naszej szkoły. Zależało nam, by gremialnie podeszli do wyborów. Nie mogli uwierzyć, że frekwencja w Polsce oscyluje wokół 24%. Wspierali nas sami uczniowie, którzy sami chętnie dzielili się informacjami i o wyborach w naszej szkole, i o korzystaniu z "Latarnika wyborczego" (na przykład w domu wraz z rodzicami).
Przeprowadzenie kampanii
Właściwie wszelkie działania podejmowaliśmy w maju. Były one realizowane często podczas lekcji historii oraz wiedzy o społeczeństwie. Reakcje osób zawsze były pozytywne. Pani Dyrektor wyraziła zgodę na organizację wyborów, nauczyciele pytali o szczegóły i żywo interesowali się wynikami. Byli też życzliwi, gdy potrzebowaliśmy zagospodarować lekcję lub jej fragment na działania komisji wyborczej. Wyzwaniem było przedstawienie w atrakcyjny i przystępny sposób zawiłych zagadnień dotyczących Unii Europejskiej oraz samego Parlamentu Europejskiego.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy 2 lekcje: jedną dla klasy 7, zaś drugą dla klasy 8. Opieraliśmy się na scenariuszu "Czym zajmuje się Parlament Europejski?" Obie lekcje odbyły się 20 maja, zatem w przeddzień naszych szkolnych wyborów. W sumie wzięło w nich udział ok. 40 osób.
Rezultaty
Udało nam się dotrzeć w sumie do całej społeczności szkoły. Informacje o projekcie "Młodzi głosują" zamieściliśmy i w terminarzach, i w harmonogramach. Młodsi uczniowie byli tym szczególnie zainteresowani. Wiele frajdy sprawiło im posługiwanie się "Latarnikiem wyborczym". W kolejnej kampanii
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś