Czy wiesz kiedy są najbliższe wybory do Parlamentu Europejskiego? Akcja „Młodzi Głosują”wybory do Parlamentu Europejskiego maj 2019”

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawdź wiedzę o wyborach i Parlamencie Europejskim"

Dodano: 21.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

Przygotowania

W ramach realizacji programu edukacyjnego „Młodzi Głosują”. Całą kampanie przeprowadziliśmy od 15 – 24 maja. Realizowaliśmy ją na terenie szkoły i na terenie miasta przy użyciu tradycyjnych, nowoczesnych środków. Kampanię kierowaliśmy do uczniów klas V- VIII, III gimnazjum oraz do mieszkańców miasta. Wykonaliśmy plakaty i ulotki wyborcze, które opublikowaliśmy na gazetce szkolnej, rozdawaliśmy uczniom, rodzicom, pracownikom szkoły. Przeprowadziliśmy QUIZ dotyczący podstawowej wiedzy o Unii Europejskiej, zachęcające do udziału w konkursie były upominki Mamy nadzieję, że nasz wysiłek włożony w kampanię przełoży się we frekwencje osób biorących udział w symulacji wyborów. Przygotowaliśmy sondaż uliczny. Na początku podzieliśmy się zadaniami. Następnie napisaliśmy scenariusz i przystąpiliśmy do działania. Ogromnym wsparciem była dla nas nasza nauczyciela- Pani Aneta, gdyż była i jest z nami od początku do końca. Wszystkie nasze pomysły odnośnie kampanii zatwierdzała lub kazała zmienić. W celu zachęcenia jak najwięcej obywateli wykonaliśmy różnorodne akcje dotyczące parlamentu europejskiego i nadchodzących wyborów. Głosowanie zaplanowane na najbliższy wtorek. Pierwszą aktywnością dotyczącego tematu, były przeprowadzone zajęcia o Parlamencie europejskim i ankietę wśród klasy III C na lekcji wiedzy o społeczeństwie. Następnie przeprowadziliśmy sondę uliczną wśród uczniów i mieszkańców miasta. Przedstawiliśmy wyniki przeprowadzonej ankiety i sondy na forum szkoły.

Przeprowadzenie turnieju/quizu

Przeprowadzenie kampanii

  1. Struktura badanych osób

Badania przeprowadziliśmy w klasach V- VIII, Kl III gimnazjum w Żurominie w celu ustalenia wiedzy na temat wyborów do parlamentu europejskiego.

Badaniami objęto 17 uczniów. Braki odpowiedzi miały charakter przypadkowy, niesystematyczny, w związku z czym nie brano ich pod uwagę w badaniu wyników. Analiza ankiety pozwoliła wytyczyć, że młodzi ludzie interesują się tym co ich otacza i mają wiedzę na temat Parlamentu Europejskiego. Większość uczniów stwierdziła, że jest zwolennikiem integracji Polski z Unią Europejska.

Analiza ankiety pozwala sądzić, że uczniowie wiedzą czym jest Parlamentu Europejski, prawie wszyscy mówili, ze wybory są dla nich ważne i chętnie wzięliby w nich udział. 90 % osób wie kiedy wiedziało, jakie wybory będą się odbywać w maju, a 10 % badanych nie wiedziało. Doszłyśmy do wniosku, że młodzi ludzie interesują się polityką, że uczniowie chętnie wzięliby udział w wyborach i świadomość obywatelską.

Liczbę respondentów, jak również skład badanej zbiorowości przedstawia tabela numer 1.


Wyniki turnieju/quizu

Wykres 1. Czy wiesz czym jest Parlament Europejski ?

Na podstawie danych przedstawionych w wykresie 1 należy stwierdzić, że 90% ankietowanych młodych ludzi wie czym jest Parlament europejski, , zaś 10% odpowiedziało„nie”  


Wykres 2. Czy jesteś zwolennikiem , czy tez przeciwnikiem integracji Polski z Unia Europejską?

Z powyższego wykresu widać ,że ankietowani uczniowie uważają, że są zwolennikami.

Wykres 3. Czy znaczącym dla naszego kraju wydarzeniem było wejście Polski do Unii Europejskiej?  

Większość ankietowanych stwierdza że „ważnym, ale nie pierwszoplanowym” 80% ankietowanych. Natomiast 20 %uczniów uważa, że „trudno powiedzieć”

Wykres 4. W jaki sposób Twoim zdaniem wejście Polski do Unii Europejskiej wpłynęło na sytuację w kraju?


Otrzymane wyniki ukazują, że ankietowani uważają, „sytuacja zdecydowanie zmieniła się na lepsze”, pozostali respondenci twierdzą ,że „sytuacja raczej zmieniła się na lepsze”

Wykres 5. Czy w według Ciebie integracja Polski z Unią Europejską przynosi Ci osobiście więcej korzyści, czy więcej strat?

Analizując dane w wykresie 5 należy stwierdzić, że większość ankietowanych jest za stwierdzeniem „ więcej korzyści niż strat”

Reasumując:

W trakcie analizy ankiet uczniowie klas trzeciej gimnazjum, znają organy Unii Europejskiej: Parlament Europejski, Rada Unii Europejskiej, Rada Europejska, Komisja Europejska oraz prawa obywatela Unii Europejskiej: swoboda przebywania i osiedlania się we wszystkich krajach UE oraz przemieszczania się po całym terytorium unijnym, możliwość kandydowania i głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego w kraju zamieszkania, prawo do kierowania petycji do Parlamentu Europejskiego. Po przystąpieniu Rzeczypospolitej Polski do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r.: Polacy stali się obywatelami UE, co oznacza, że otrzymali dodatkowe uprawnieni. Ankietowani uważają, że Polska zyskała możliwości szybszego rozwoju, m. in. dzięki napływowi funduszy unijnych, wzrosło znaczenie Polski w Europie i na świeci. Polska stara się umacniać swoją pozycję w organizacji i bronić swoich interesów. Większość respondentów stwierdza, że jedną z korzyści wnikających z przystąpienia Polski do UE jest możliwość dotacji z funduszy unijnych. Dzięki funduszom unijnym w Polsce powstają nowe obiekty użyteczności publicznej( np. drogi) i pojawiają się nowoczesne technologie, powstało wiele ośrodków badawczych i laboratoriów, itp. Unia Europejska daje wiele możliwości młodym ludziom inicjatywach unijnych: międzynarodowe wymiany młodzieży, wolontariat europejski, inicjatywy młodzieżowe .  






Dokumenty dodatkowe
Plik do pobrania

Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś