Kampania, czyli o tym jak o Europarlamencie zrobiło się głośno na naszych szkolnych korytarzach
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
W naszej szkole prowadzimy przez cały rok konkurs "super klasa", który polega na wyłonieniu w szkole najlepszej klasy w poprzez przeprowadzanie różnych konkurencji. Zaplanowałyśmy w jej ramach promocje wyborów szkolnych jak i tych prawdziwych. Była ona skierowana do uczniów klas IV-VIII. Każda z nas wymyśliła jakąś część kampanii. Wspierała nas Pani od Polskiego, będąca koordynatorem projektu oraz opiekunem samorządu uczniowskiego i Pani od historii.
Przeprowadzenie kampanii
Działania przeprowadzamy dalej, bo ostateczny termin oddana plakatów to 21.05.2019, a zaczęły się 13.05.2019. Naszą kampanię realizowałyśmy w naszej szkole. Gdy ogłosiłyśmy wszystko na zebraniu samorządu uczniowskiego, uczniowie wydawali się być zdziwieni. Z czasem jednak zaczęli się odnosić do naszych działań pozytywnie. Projekt przyjął się wśród uczniów naszej szkoły bardzo dobrze. Tak jak pisałam już wcześniej, współpracowałyśmy z Panią od języka polskiego, historii oraz wychowawcami klas. Pani od języka polskiego pomogła nam z realizacją całej kampanii, a Pani od historii poszerzyła naszą wiedzę. Pozytywnie zaskoczyło nas zaangażowanie uczniów i nauczycieli oraz to jak szerokim echem odbiła się kampania.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Jesteśmy uczennicami szkoły podstawowej, więc zorganizowanie jednej lekcji dla wszystkich klas byłoby niemożliwe. Tak jak pisałam wcześniej, postanowiłyśmy zorganizować nie jedną, lecz 27 lekcji. Były one organizowane w ramach lekcji wychowawczych. Było to lepsze, bo dało się trafić do każdego indywidualnie. Lekcje były prowadzone z wykorzystaniem obydwóch scenariuszy. Lekcje odbywały się w dniach 14.05 do 21.05 i uczestniczyli w nich uczniowie obecni wtedy w szkole. Najbardziej pomogli nam wychowawcy, którzy poinformowanli o poprowadzeniu lekcji.
Rezultaty
Udało nam się dotrzeć do wszystkich uczniów klas IV-VIII w naszej szkole. Dobrze wyszło nam rozpowszechnienie informacji oraz wydaje nam się, że kampanie przeprowadziłyśmy oryginalny i w kreatywny sposób. Dzięki temu, że każda klasa miała swoja lekcje poświęconą europarlamentowi, mogliśmy idealnie dostosować poziom do wieku uczniów oraz ich umiejętności. Realizację projektu zaczęłyśmy późno i to chciałybyśmy zmienić przy kolejnej kampanii.
Pola
Mistrz
23.05.2019 19:45
1
Szkoła Podstawowa w Srocku
Renata Twarogov
Mistrz
24.05.2019 22:48
0
@Pola
Dziękujemy!Szkoła Podstawowa nr 5
Antonina
Mistrz
24.05.2019 10:36
1
I Liceum Ogólnokształcące im. Rodu Leszczyńskich
Renata Twarogov
Mistrz
24.05.2019 22:48
0
@Antonina
Dziękujemy!Szkoła Podstawowa nr 5
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś