Twój GŁOS ma MOC! Czyli kampania profrekwencyjna
-
WYRÓŻNIONA RELACJA
+ 15 pkt
REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"
Przygotowania
Na samym początku stworzyłyśmy stronę na Facebooku promującą wydarzenie jakim będą prawybory do Parlamentu Europejskiego - https://www.facebook.com/mlodziglosujaslowak/
Dokumentowałyśmy tam na bieżąco nasze działania oraz popularyzowałyśmy projekt, aby jak najwięcej uczniów naszej szkoły dowiedziało się o tej wspaniałe inicjatywie.
W celu zainteresowania ludzi i przykucia ich uwagi,, postanowiłyśmy zaprezentować nasz projekt na kilka różnych sposobów. W naszych planach znalazły się tak tradycyjne metody jak plakaty, rozwieszone na szkolnych korytarzach a także w miejscach, w których często pojawia się młodzież (np. pobliska kawiarnia) oraz ulotki. Dodatkowo w planach pojawił się także organizowany przez wybraną grupę uczniów flashmob, zwracający uwagę na planowaną symulację wyborów przy wykorzystaniu plakatów z hasłami namawiającymi do głosowania, stworzonych przez uczniów naszej szkoły. Dodatkowo postanowiłyśmy zachęcać do uczestnictwa w symulacji poprzez słodki poczęstunek - cukierki z krótką informacją o projekcie, które miały zostać rozłożone w kilku miejscach w szkole. Aby młodzi ludzie pozbyli się strachu i dezorientacji związanych z procesem wyborów oraz zapoznali się z samą instytucja Parlamentu Europejskiego, zaplanowałyśmy również organizację wykładu informacyjnego dla naszych rówieśników dotyczącego działania Parlamentu Europejskiego oraz tego jak może na nas wpłynąć i vice versa. Stworzyłyśmy również krótki quiz, który miał na celu sprawdzić wiedzę o Parlamencie Europejskim Naszych uczniów. W celu jeszcze większego zwiększenia świadomości oraz pozbycia się dylematu "na kogo głosować?" postanowiłyśmy promować stronę "Latarnika Wyborczego", tak żeby każdy uczeń mógł wyrobić swoje własne zdanie na temat kandydatów do Parlamentu Europejskiego i świadomie oddać swój głos. Na samym końcu postanowiłyśmy, że dobrym pomysłem będzie nawiązanie współpracy z pobliskimi mediami: m.in rzecznik prasowy Chorzowa, lokalna gazeta "Chorzowianin".
Przeprowadzenie kampanii
Kampania została zrealizowana według naszego planu. Plakaty zostały powieszone na terenie szkoły oraz w kawiarni i lokalu CUMA, z którymi nawiązaliśmy współpracę. Ulotki i cukierki z informacją o projekcie zostały udostępnione uczniom, aby mogli dowiedzieć się czegoś nowego na każdym kroku. Na samym początku poprosiłyśmy uczniów specjalizacji wiedzy o społeczeństwie (i nie tylko), aby stworzyli plakaty z hasłami namawiającymi do oddania głosu w nadchodzących wyborach. Chciałyśmy zachęcić w ten sposób naszą szkolną społeczność nie tylko do samego głosowania, ale i aktywnego udziału w całym przedsięwzięciu. 13 maja zorganizowałyśmy flashmob, w którym udział brali wszyscy zainteresowani uczniowie. Odbył się on na jednej z przerw w naszej szkole. Ustawiliśmy się w jednym rzędzie trzymając własnoręcznie zrobione plakaty, a przechodni z zaciekawieniem przechodzili, czytali i oglądali je. Wykład dotyczący Parlamentu Europejskiego został przeprowadzony tego samego dnia. Poruszyłyśmy między innymi tematy dotyczące historii PE, jego działań, kompetencji, przedstawiłyśmy (oczywiście w sposób całkowicie apolityczny) kandydatów startujących w wyborach w tym roku oraz wyjaśniłyśmy dlaczego warto głosować i jaki wpływ PE ma na nasze życie. Opowiedziałyśmy również o "Latarniki Wyborczym". Po zakończonym wykładzie przeprowadziłyśmy krótki quiz i wyłoniłyśmy jego zwycięzców. W międzyczasie wszystkie wydarzenia i działania były na bieżąco dokumentowane na naszej stronie na Facebooku. Stworzyłyśmy również wydarzenie o nazwie "20 maja zagłosuję w wyborach parlamentarnych w Słowaku" (https://www.facebook.com/events/849706418714286/), aby jeszcze bardziej wypromować akcję. Po przeprowadzeniu kampanii skontaktowałyśmy się z rzecznikiem prasowym Chorzowa oraz redaktorem naczelnym lokalnej gazety "Chorzowianin". Udzieliłyśmy krótkiego wywiadu na temat naszych działań jak i samej akcji.
Lekcja o Parlamencie Europejskim
Lekcja o Parlamencie Europejskim przeprowadzona została na początku maja. Poprzez dni wolne miałyśmy czas na przygotowania materiałów oraz rozpoznanie, jakie pytania najczęściej nurtują naszych rówieśników. Wykorzystałyśmy również jeden ze scenariuszy - "Czym zajmuje się Parlament Europejski?". Wykład został przeprowadzony 13 maja. Prezentacja poruszała takie tematy jak: historia PE, ludzi, którzy tworzą PE, polskich europarlamentarzystów, kompetencje PE, podejmowanie decyzji przez PE, wpływ PE na nasze życie oraz nasz wpływ na PE.
Link do prezentacji - https://drive.google.com/file/d/0B_4Qe7e97p9QSGJYMnpqVlJtS2c5SlMxRTBUMng5MV9LR09j/view?usp=sharing
Po zakończeniu prezentacji przeprowadziłyśmy krótki quiz.
Rezultaty
Uczniowie szkoły zainteresowali się działalnością Parlamentu Europejskiego oraz wyrazili chęć angażowanie się w jego aktywności w przyszłości. Ich wątpliwości na temat wyborów i zagubienie podczas całego procesu zostały zażegnane i prawdopodobieństwo ich udziału w wyborach znacząco wzrośnie. Nam udało się się zdobyć informacje na temat podejścia młodzieży do polityki oraz spojrzenia młodego pokolenia na świat, Europę oraz nasz kraj.
Pani Dziennikarka
Mistrz
10.05.2019 23:22
2
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10
Dziunia
Mistrz
10.05.2019 23:35
0
@Pani Dziennikarka
Dziękujemy bardzo! :DAkademicki Zespół Szkół Ogólnokształcących - I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego
Pelikan
Mistrz
14.05.2019 12:39
3
Zespół Szkół w Pięczkowie
Dziunia
Mistrz
18.05.2019 23:51
0
@Pelikan
Dziękujemy bardzo! :DAkademicki Zespół Szkół Ogólnokształcących - I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego
Sara
Mistrz
16.05.2019 11:34
3
Zespół Szkół im. Józefa Warszewicza w Prószkowie
Dziunia
Mistrz
18.05.2019 23:52
0
@Sara
Dziękujemy bardzo! Pozdrawiamy serdecznie! :DAkademicki Zespół Szkół Ogólnokształcących - I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego
Pelikan
Mistrz
16.05.2019 13:24
3
Zespół Szkół w Pięczkowie
Dziunia
Mistrz
18.05.2019 23:52
0
@Pelikan
Dziękujemy! ;)Akademicki Zespół Szkół Ogólnokształcących - I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego
MYpl
Mistrz
22.05.2019 16:19
1
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Hansa Christiana Andersena w Radomiu
Zocha
Mistrz
23.05.2019 20:17
2
Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Pisarzy Śląskich w Złotnikach
Matiwan
Mistrz
24.05.2019 13:53
0
II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Cypriana Kamila Norwida
Klett
Mistrz
25.05.2019 23:46
2
Szkoła Podstawowa nr 2 im. mjr. Henryka Dobrzańskiego Pseud. "Hubal" w Biskupcu
Klett
Mistrz
25.05.2019 23:46
1
Szkoła Podstawowa nr 2 im. mjr. Henryka Dobrzańskiego Pseud. "Hubal" w Biskupcu
Klett
Mistrz
25.05.2019 23:47
1
Szkoła Podstawowa nr 2 im. mjr. Henryka Dobrzańskiego Pseud. "Hubal" w Biskupcu
Klett
Mistrz
25.05.2019 23:47
1
Szkoła Podstawowa nr 2 im. mjr. Henryka Dobrzańskiego Pseud. "Hubal" w Biskupcu
Klett
Mistrz
25.05.2019 23:47
1
Szkoła Podstawowa nr 2 im. mjr. Henryka Dobrzańskiego Pseud. "Hubal" w Biskupcu
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś