Każdy głos ma siłę.

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 24.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

Przygotowanie do akcji profrekwancyjnej obejmowało

  1. Grupa uczennic organizująca symulację wyborów opracowała materiały dotyczące działalności, roli Parlamentu Unii Europejskie. Treści dotyczyły również analizy frekwencji wyborczej i znaczenia samych wyborów.
  2. Działania skierowane były do społeczności szkolnej Zespołu Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sochaczewie.
  3. Grupa przygotowująca materiały rozdzieliła role - każdy miał przygotować ok. trzy minutowe wystąpienie na wskazany temat.
  4. Rozdział zadań, plan prezentacji dla klas, upowszechniane treści opracowane zostały na zajęciach dodatkowych odbywających się pod kierunkiem nauczyciela opiekuna. Za zgodą Dyrekcji szkoły opracowano na podstawie planu lekcji i praktyk harmonogram spotkań grupy z młodzieżą.
Przeprowadzenie kampanii
  1. Termin zaplanowanych działań obejmował tydzień poprzedzający datę (22 maja 2019 roku) symulacji wyborów.
  2. Na korytarzach szkolnych umieszczono plakaty otrzymane z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
  3. Działania realizowane były na terenie Zespołu Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sochaczewie. Na lekcjach wychowawczych, wiedzy o społeczeństwie, po wcześniejszym uzgodnieniu z nauczycielem prowadzącym. Dziewczęta przez 10-15 minut prezentowały przygotowany materiał.
  4. Omawiano skład Parlamentu Unii Europejskiej, liczbę eurodeputowanych reprezentujących społeczeństwo Unii Europejskiej. Frakcje zrzeszające posłów i kryteria programowe na podstawie których zostały one utworzone.
  5. Młodzież poznając rolę Parlamentu Unii Europejskiej uświadamiała sobie jego znaczenie dla tworzenia w Polsce prawa, podkreślając funkcję legislacyjną. Przedstawiano zasady pracy w komisjach oraz podczas sesji plenarnych.
  6. Ukazano rolę przewodniczącego Parlamentu.
  7. Scharakteryzowano funkcję kontrolną, legislacyjną i kreacyjną Parlamentu Unii Europejskiej.
  8. Reakcje słuchaczy były różne, ale gdy pojawiały się informacje o frekwencji w poprzednich wyborach młodzież reagowała zdziwieniem. Pojawiały się również pytania dotyczące treści umieszczonych na materiałach otrzymanych z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Pozytywną reakcją słuchaczy były pytania pojawiające się podczas spotkań.
  9. Wyzwaniem było dotarcie do każdego ucznia szkoły. W placówce w trwały matury ustne i pisemne, część nauczycieli była oddelegowana do innej placówki na egzaminy, część młodzieży miała praktyki.
Lekcja o Parlamencie Europejskim

Lekcje przeprowadzone zostały w tygodniu poprzedzającym wybory czyli 26 maja 2019 roku. Wykorzystano scenariusze :

  • Jak obywatele mogą wpływać na działanie Parlamentu Unii Europejskiej?
  • Czym zajmuje się Parlament Unii Europejskiej?
  • Lekcje odbyły się w ramach przedmiotu wiedza o społeczeństwie w dwóch klasach pierwszych i drugiej Liceum Ogólnokształcącego.
  • Wzięło udział ok.100 uczniów.
Rezultaty

Podczas trwania całej kampanii profrekwencyjnej udało dotrzeć się do wszystkich klas przebywających w szkole ( klasy trzecie Technikum odbywały miesięczne praktyki poza terenem szkoły). Jednocześnie informacje docierały także do nauczycieli i pracowników niepedagogicznych szkoły, którzy wykazywali duże zainteresowanie podjętymi działaniami. Chętnie korzystano z aplikacji Latarnik Wyborczy.

Podczas organizacji kolejnej kampanii chcemy zmienić długość trwania działań, obecne odbywały się w gorącym okresie pracy szkoły, czyli egzaminy maturalne i praktyki. Chcielibyśmy rozszerzyć działania np. organizując grę terenową dotyczącą historii parlamentaryzmu, praw wyborczych.

Jednocześnie kampanię profrekwencyjną uczniowie mogliby przeprowadzić w swoich społecznościach lokalnych, podkreślając znaczenie głosowania.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś