Poznaj Latarnika Wyborczego

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 24.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

Przeprowadzono w każdej klasie uczniów biorących udział w głosowaniu-czyli w klasach VI-III gimnazjum lekcje wprowadzające dotyczące UNII EUROPEJSKIEJ oraz PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO.Podczas tych spotkań wyjaśniano uczniom dlaczego wybory-każde wybory -to sprawa ważna i co się dzieje-gdy jest mała frekwencja.

Wywieszono w holu głownym szkoły oraz na świetlicy plakaty CEO zachęcające do udziału w wyborach..Wspierali nas nauczyciele -opiekunowie klas-podczas lekcji.

Przeprowadzenie kampanii

Zachęciliśmy uczniów aby opowiedzieli rodzicom o akcji-Młodzi głosują.-podczas lekcji o wyborach.Odpowiadaliśmy na pytania uczniów dotyczące wyborów,przeprowadziliśmy prezentację-korzyści z członkostwa Polski w UE oraz podawaliśmy przykłady konkretnych decyzji Parlanentu Europejskiego na życie obywateli.Zaskoczyła nas wiedza uczniów klasy VI na tematy podjęte podczas spotkań,Reakcje uczniów były bardzo pozytywne.Kampanie przeprowadzono też w miejscowości Drzonowo-poprzez sondaż-zapytani odpowiadali na pytania-Czy weżmiesz udział w wyborach? Czy wiesz kiedy są wyboru do PE ? Reakcje osób były bardzo różne-przeważnie pozytywne.Przy przeprowadzeniu kampanii pomagali nam nauczyciele,mieszkańcy dorośli z Drzonowa.Pozytywnie zaskoczyło nas podejście osób pytanych ale niestety też mała wiedza na temat Wyborów do Parlamentu Europejskiego,-zwłaszcza daty wyborów.Wyzwaniem dla uczniów była trema przed reakcjami ludzi spotkanych podczas sondażu.Wyzwaniem były też nieprzychylne reakcje niektórych uczestników sondy,niestety były to czasami wyzwiska,czy niechęć okazywana politykom różnych opcji politycznych.Natomiast ludzi zaciekawiły plakaty CEO,które rozwiesiliśmy na przystankach oraz słupie ogłoszeniowym czy w szkole.Aby zwrócić uwagę uczniowie z koordynatorką mieli stroje w barwach unijnych oraz kotyliony w takich samych barwach z napisem-MLODZI GŁOSUJĄ.

Lekcja o Parlamencie Europejskim

W ciągu tygodnia poprzedzającego wybory szkolne.Wykorzystaliśmy fragmenty scenariusza-Jak działa Parlament Europejski? Brali w nich udział uczniowie klasy VI,VII a,VII b,VIIIa oraz III gimnazjum-ok.80 uczniów.

Rezultaty

Tak naprawdę trudno dokładnie oszacować do ilu osób udało nam się dotrzeć.Licząc uczniów biorących udział w szkolnych wyborach oraz ich rodziców to około 160 osób,w sondzie wziięło udział 30 osób.Akcję plakatową-trudno policzyć ile osób przeczytało plakaty.Myślimy,że ok.100?Dobrym doświadczeniem-chodż pewnie trudnym dla uczniów była sonda.Szczególnie to,że trzeb było się zmagać z różnymi reakcjami ludzi.Na przyszłośż przy organizacji kolejnej kampanii należaloby rozszerzyć działania na teranie samej szkoły-zrobić ankietę anonimową wśród rodziców uczniów,poprosić o wsparcie np.pracownika biblioteki , świetlic wiejskich czy zaangażować miejscowych radnych.Być może należałoby wykorzystać strony internetowe gminy-poinformować o działaniach organizowanymi przed wyborami a nie tylko po ich przeprowadzeniu.Można byłoby wykorzystać spotkania z rodzicami w szkole lub częściej godziny wychowawcze czy lekcje WOS-u(które prowadzi koordynatorka) lub godziny świetlicowe.Zeby zachęcić uczniów do udziału w dorosłych wyborach-zorganizować zwiedzanie lokalu wyborczego lub zrobić spotkanie z członkami komisji wyborczej.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś