Dlaczego warto głosować?

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 23.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

W naszej szkole zaplanowaliśmy następujące działania:

1.    Plakat zachęcający do wzięcia udziału w wyborach  26 maja 2019 r. ( uczniowie klas III gimnazjum i VIII).

2.    Ankieta przygotowana przez grupę projektową.

3.    Lekcja z wykorzystaniem scenariusza ,, Czym zajmuje się Parlament Europejski?”

4.    Latarnik wyborczy – zapoznanie uczniów z klas uczących się wos-u.

5.    Na lekcjach pokazałam uczniom stronę   https://europa.eu/european-union/index_pl

6.    Wysłałam do rodziny, kolegów i koleżanek ze szkoły link do strony ,,Dlaczego warto głosować?”

7.    Na posterach powiesiliśmy materiały przysłane przez CEO.

Przeprowadzenie kampanii

Poszczególne zadania były realizowane systematycznie i rozłożone w czasie.

1.      Plakat był wykonywany w ramach zadania domowego z wiedzy o społeczeństwie. Plakaty zostały zaprezentowane na szkolnym korytarzu.

2.      Ankietę uczennice przeprowadziły w swojej ( ósmej) klasie. Zadały następujące pytania „

Ø Co myślisz na temat polityki w naszych czasach ? Może chciałbyś zostać politykiem?

Ø Dlaczego Polacy mają głosować do Parlamentu Europejskiego ?

Ø Co, Twoim zdanie dało nam wejście do UE?

Ø Czy, Twoim zdaniem Polska dobrze postąpiła wchodząc do Unii Europejskiej ?

3.      W trzeciej  klasie gimnazjum zrobiłam  lekcję wg scenariusza CEO ,, Czym zajmuje się Parlament Europejski?”

4.      Latarnika wyborczego polecałam wszystkim znajomym , rodzinie , a z uczniami zrobiliśmy badanie preferencji wyborczych. Czasami uczniowie byli zdziwieni widząc, jaka partia się pojawiła. Poprosiłam uczniów, żeby powiedzieli o Latarniku swoim rodzicom.

5.      Na lekcjach wos-u przy tematach o UE pokazuję uczniom zasoby strony oficjalnej , a teraz przy okazji wyborów skupiliśmy się szczególnie na Parlamencie Europejskim.

6.      Mailem wysłałam do swoich znajomych i rodziny adres strony ,,Dlaczego warto głosować? ‘’ Odzew był bardzo pozytywny i jestem pewna , że wpłynął na głosujących 26 maja br.

7.      Materiały, które zostały przysłane do szkoły zostały wywieszone na posterach, zawieszone              w widocznych miejscach; widziałam wiele razy uczniów, którzy z zainteresowaniem czytali zawarte tam informacje.

Lekcja o Parlamencie Europejskim


W trzeciej  klasie gimnazjum zrobiłam  lekcję wg scenariusza CEO ,, Czym zajmuje się Parlament Europejski?” Po części wstępnej podzieliłam uczniów na kilka grup , rozdałam pytania i linki do stron , na których można znaleźć odpowiedzi. Zadanie nie było zbyt trudne , ale niektóre pytania sprawiły uczniom drobne problemy. W czasie lekcji była wyświetlana strona oficjalna UE –Parlament Europejski  https://europa.eu/european-union/about-eu/institutions-bodies/european-parliament_pl. Ostatecznie lekcję uważam za udaną, a cele zostały osiągnięte. W lekcji wzięło 26 uczniów.

Rezultaty

W grupie projektowej wzięło udział 8 dziewczyn z klas ósmej i III gimnazjum. Każda  z nich rozmawiała o wyborach do Parlamentu Europejskiego z rodziną , koleżankami  i kolegami. Koordynator wysłał linki do stron ,,Dlaczego warto głosować?’’ i Latarnika Wyborczego do rodziny, znajomych, koleżanek i kolegów z pracy. We wszystkich klasach, w których jest wos omawiałam wybory i pokazywałam najważniejsze informacje   o Parlamencie Europejskim,. Uczniowie spacerując po szkolnych korytarzach widzieli postery z informacjami, plakatami.

Na przyszłość chciałabym dotrzeć do mieszkańców miasta z działaniami profrekwencyjnymi .

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś