Twój głos ma znaczenie

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 23.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

Zaplanowaliśmy kilka działań - kampanię informacyjną na Facebooku i Instagramie szkoły, przygotowanie plakatów zachęcających do udziału w wyborach, rozwieszenie w szkole plakatów i naklejek przygotowanych przez CEO, opracowanie znaczków dla uczniów zachęcających do udziału w głosowaniu, akcja informacyjna w poszczególnych klasach (byliśmy poinformować o naszych działaniach wszystkie klasy w szkole). Działania były skierowane do uczniów naszej szkoły. Podział zadań nie był jednoznaczny - chcieliśmy, żeby każdy miał swój wkład w poszczególne działania. Pracowaliśmy jako drużyna. Pomagał nam nasz opiekun, ale także Parlament Uczniowski i jego opiekun. Było bardzo dużo dobrej energii, którą chcieliśmy zarazić uczniów z naszej szkoły.

Przeprowadzenie kampanii

Działania prowadziliśmy w okresie 15 - 22 maja 2019. Realizowaliśmy je na terenie naszej szkoły. Uczniowie zareagowali bardzo pozytywnie - zwracali uwagę na przygotowane przez nas materiały, wspierali nas w działaniach (np. przy realizacji sondażu). Współpracowaliśmy z naszym opiekunem i Parlamentem Uczniowskim, który starał się pomóc nam w rozpropagowaniu naszej akcji. Pozytywnie zaskoczyło nas zainteresowanie ze strony uczniów, ale też szybkie zwiększenie się wśród społeczności szkolnej wiedzy o nadchodzących wyborach do Parlamentu Europejskiego. Wyzwaniem były dla nas kwestie logistyczne - włożyliśmy dużo pracy w przygotowanie plakatów i haseł oraz rozwieszenie materiałów po szkole, ale wiemy, że było warto.

Lekcja o Parlamencie Europejskim

Lekcje o Parlamencie Europejskim zostały przeprowadzone 15 maja 2019 - wzięły w nich udział klasy 2a (27 osób) oraz 2c (30 osób). Wybraliśmy scenariusz: "Jak obywatele mogą wpływać na działania Parlamentu Europejskiego?". Zależało nam na pokazaniu, że obywatel Unii Europejskiej ma wpływ na sytuację nie tylko w czasie wyborów. Uznaliśmy, że przygotowanie petycji będzie pokazaniem w praktyce roli postawy obywatelskiej.

Rezultaty

Udało nam się dotrzeć do wszystkich uczniów naszej szkoły. Jesteśmy zadowoleni z plakatów profrekwencyjnych i akcji informacyjnej. Udało nam się przekonać wielu uczniów, że chodzenie na wybory ma sens. Lekcja o Parlamencie Europejskim dała im praktyczną wiedzę o pisaniu petycji. Oczywiście są rzeczy, które mogliśmy zrobić lepiej - powinniśmy bardziej zaangażować się w informowanie uczniów na portalach społecznościowych. Naszym zdaniem może to zwiększyłoby nasze szanse na dotarcie do większej grupy odbiorców.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś