Wiedzieć, żeby zrozumieć. Zrozumieć, żeby działać.

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 19.05.2019

PUNKTY: 0

0

0

Przygotowania

Ze względu na ograniczony czas realizacji zadań nie przeprowadziliśmy jeszcze typowej kampani profrekwncyjnej. Skupiliśmy się natomiast na zadaniach poszerzających wiedzę uczniów i uczennic o instytucjach Unii Europejskiej oraz działalności i kompetencjach Parlamentu Europejskiego. Przeprowadzone zostały lekcje na podstawie obu zaproponowanych scenariuszy: "Czym zajmuje się Parlament Europejski" oraz "W jaki sposób obywatele mogą wpływać na działania Parlamentu Europejskiego".

Przeprowadzenie kampanii

Nasza grupa nie przeprowadziła typowej kampanii profrekwencjnej adresowanej do osób dorosłych, czyli rzeczywistych potencjalnych wyborców. Wykonaliśmy jedynie zdanie polegające na widoczności w mediach społecznościowych, np. zaprosiliśmy dorosłych znajomych do polubienia strony tymrazemglosuje.eu.

Skupiliśmy się natomiast na prezentacji akcji Młodzi Głosują na forum szkoły oraz na zachęcaniu uczniów i uczennic naszej szkoły do udziału w szkolnej symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego. Wykorzystywaliśmy przy tym wszystkie dostepne kanały komunikacji. Informowaliśmy o planowanym głosowaniu za pośrednictwem dziennika elektronicznego librus. Zamieszczaliśmy zajawki opatrzone spersonalizowaną grafiką na szkolnym fanpage'u na facebooku. Dotarliśmy do każdej klasy z tradycyjnym ogłoszeniem ustnym. Zamieściliśmy przy wejściu do szkoły oraz w miejscu planowanego głosowania plakaty otrzymane z CEO.

Forma promocji akcji był również sondaż sprawdzający wiedzę o wyborach do Parlamentu Europejskiego przeprowadzony w szkole podczas przerw w tygodniu porzedzającym głosowanie. Informowalismy wtedy respondentów o naszej akcji i zachęcaliśmy do pogłębienia wiedzy i wzięcia udziału w szkolnych wyborach.


Lekcja o Parlamencie Europejskim

W tygodniach poprzedzających szkolną symulację wyborów do Parlamentu Europejskiego na zajęciach z wiedzy o społeczeństwie i etyki odbywały się lekcje przeprowadzone na podstawie obu zaproponowanych scenariuszy: "Czym zajmuje się Parlament Europejski" oraz "W jaki sposób obywatele mogą wpływać na działania Parlamentu Europejskiego".

Rezultaty

Lekcje poświęcone komptetencjom Parlamentu Europejskiego pokazały, że uczniowie i uczennice mają bardzo małą wiedzę o instytucjach europejskich. Ani razu nie udało się zrealizować scenariusza zajęć w ramach jednej lekcji, ponieważ przed przystąpieniem do właściwej części konieczne było uzupełnienie podstawowych informacji o UE.

Lekcje poświęcony możliwościom wpływania przez obywateli na prace Parlamentu Europejskiego wydały się ciekawsze, bardziej angazujące. Tworzone przez uczniów i uczennice petycje dotyczyły ochrony śodowisk anaturalnego - przede wszystkim walki ze smogiem.



Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś