Młodzi z Dobryszyc :,,Kto zagłosuje -czas dobrze spożytkuje''

  • WYRÓŻNIONA RELACJA

    + 15 pkt

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 18.05.2019

PUNKTY: 18

1

Przygotowania

W ramach programu uczniowie poszczególnych klas przygotowywali plakaty zachęcające lokalną społeczność do udziału w wyborach do europarlamentu. Zamówiliśmy koszulki z nadrukiem zachęcającym mieszkańców naszej gminy do udziału w wyborach. Chcieliśmy być zauważeni- żeby nas widok przyciągał uwagę napotkanych mieszkańców. Podzieliliśmy się zadaniami, przygotowaliśmy ulotki zachęcające do głosowania .Pamiętaliśmy ,aby w przygotowanym materiale znalazły się najważniejsze informacje o osiągnięciach Parlamentu Europejskiego ,które naszym zdaniem przekonają do udania się do lokali wyborczych w dniu 26 maja. Drugi zespół przygotowywał sondaż dotyczący korzyści wynikających z członkostwa w Unii Europejskiej i badał zainteresowanie najbliższymi wyborami


Przeprowadzenie kampanii

Zaplanowane działania przeprowadziliśmy od 13-17 maja. Rozmawialiśmy z nauczycielami ,rodzicami, pracownikami naszej szkoły a w terenie z napotkanymi przechodniami. Odwiedzaliśmy obiekty użyteczności publicznej np. sklepy, zakłady usługowe, Na ogół byliśmy pozytywnie odbierani przez rozmówców ,zadawali nam pytania ,czytali nasze ulotki, chętnie odpowiadali na pytania zawarte w sondażu .Podziwiali także nas strój ,który był adekwatny do realizowanego przedsięwzięcia i z pewnością przyciągaliśmy uwagę wielu osób. Wyzwaniem było dla nas przygotowanie trafnego hasła na ulotce ,który na pierwszy rzut oka wzbudzi zaciekawienie. Praca na pytaniami do sondażu wyzwalała wiele emocji zarówno co do treści jak i ilości- niejednokrotnie toczyliśmy ożywioną dyskusję. Dużym wsparciem była dla nas Pani opiekun ,która udzielała trafnych wskazówek i inspirowała do dalszych starań.

Lekcja o Parlamencie Europejskim

Lekcje ,,Czym zajmuje się Parlament Europejski” zostały przeprowadzone na przełomie maja i kwietnia ,od kl. VI- VIII oraz w  klasach trzecich oddziały gimnazjalne. W zajęciach wzięło udział ok. 120 osób.  Dla części kolegów i koleżanek było to przypomnienie i poszerzenie tematyki realizowanej na wiedzy o społeczeństwie .Natomiast dla młodszych roczników klasy VI i VII były to treści nowe. Przy realizacji zajęć młodsi uczniowie zadawali wiele pytań ,dla nich też jeden z zespołów realizujących projekt przygotował prezentację ,zawarte w niej zagadnienia pomogły zrozumieć rolę europarlamentu z perspektywy podejmowanych działań. Podjęte oddziaływania z pewnością zachęcą naszą szkolną społeczność do udziału w symulacji wyborów. 

Rezultaty

Podjęte przez nas przedsięwzięcia były skierowane do szerokiej grupy odbiorców. Swój przekazem adresowaliśmy zarówno do uczniów ,nauczycieli ,rodziców ,których spotykamy na co dzień w szkole. Dotarliśmy także z wytworami naszej pracy do mieszkańców naszej wspólnoty. Otwarte były  dla nas drzwi urzędu gminy ,gdzie nasze zaangażowanie w realizację projektu spotkało się z pełna akceptacją. Cieszymy się ,że sami mogliśmy się dużo nauczyć a zdobytą wiedzą podzieliliśmy się z innymi .Mamy nadzieję ,że zachęciliśmy mieszkańców naszej gminy do aktywnych działań w sferze publicznej -czego najlepszym probierzem będzie udział w zbliżających się wyborach.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Pola

Mistrz

23.05.2019 19:21

Świetna organizacja pracy! Pomysł z koszulkami - rewelacyjny!

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś